הרב שטרן קורא לציבור להצטרף לפעילות לשמירת הניקיון במרחב הציבורי: "יש בזה ערך רב לחברה"

רבה הראשי לירושלים לשעבר, קורא לציבור להצטרף לפעילות לשמירה על הניקיון במרחב הציבורי - במסגרת מיזם הסברה "חרדים לניקיון" של עמותת נקי והחברה להגנת הטבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/20 10:28 א בכסלו התשפא

הרב שטרן קורא לציבור להצטרף לפעילות לשמירת הניקיון במרחב הציבורי: "יש בזה ערך רב לחברה"
הרב שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רבה הראשי של העיר ירושלים לשעבר, הרב אריה שטרן, יוצא לקריאה מיוחדת לציבור לפעול למען שמירת הניקיון במרחב הציבורי ומבקש לשבח את הפעילים העוסקים בתחום ומטפחים את המרחב הציבורי. 

דבריו של הרב שטרן, במקביל לדברי שורה של רבנים גדולים בנושא, ביניהם, הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו, במסגרת קמפיין הסברה חוצה מגזרים של עמותת "נקי" והחברה להגנת הטבע, למען השמירה על ניקיון ארץ ישראל, במסגרתם הוקם מיזם "חרדים לניקיון" להגברת ההסברה במגזר החרדי בנושא השמירה על הניקיון.

"מבקש אני לעודד ולשבח", פותח הרב שטרן, "את העוסקים בטיפוח מידת הניקיון במרחב הציבורי. זוהי באמת מידה מאוד חשובה שתורמת הרבה לאווירה הטובה והנעימה בחברה כולה".

"במקורות שלנו בדברי חז”ל אנחנו מוצאים שמשתמשים במידת הנקיות לגבי כל אדם, שהוא לא רק שהוא לא נוהג בצורה מכוערת בהתנהגות שלו בין אדם לחברו, בין אדם לחברה בין אדם למדינה וכל הסובבים אותו - אלא שהוא מחפש כל הזמן את הצורה הטובה והדרך הנעימה לגרום לכך שבאמת הדברים יראו יפה ונקיים ונעימים לכולם", מוסיף הרב שטרן. 

"כולם ישמחו, כולם ביחד בכל מה שעושים באווירה שהם דואגים בטיפוח הניקיון במרחב הציבורי, גם זה מביא לידי כך שבאמת כולם מרגישים טוב עם העניין הזה זה נותן הרגשה טובה ונעימה - וכאשר יש הרגשה טובה ונעימה יש גם רצון ומוטיבציה לעשות הרבה דברים חשובים וחיובים, וכולם רוצים להשתתף בכל הפעילות החיובית שהיא באמת יכולה להיות פעולה שהיא פעילות נקייה ובריאה ונעימה". 

"כמו שחז”ל אומרים נקיות מביאה לידי טהרה, הטהרה איזה משהו באמת אווירה באמת נעימה וטהורה ורוחנית". הרב שטרן מוסיף ואומר כי "באופן מיוחד יש בזה ערך רב לחברה ובוודאי שברוכים תהיו כל העוסקים בזה וכדי להצטרף אליהם בפעילות היפה הזאת".