שני דיינים חדשים מהציונות הדתית בבית הדין לגיור

הוועדה למינוי דיינים לבית הדין לגיור מינתה שני דיינים חדשים המזוהים עם הציונות הדתית - הרב אורי פישר מישיבת כרם ביבנה, והרב יהושע וייסינגר מישיבת מרכז הרב. השר רפי פרץ: "שמרנו על כוחה של הציונות הדתית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/11/20 20:36 כט בחשון התשפא

שני דיינים חדשים מהציונות הדתית בבית הדין לגיור
בית הדין הרבני. ארכיון, צילום: Miriam Alster/FLASH90

דיינים חדשים מהציונות הדתית בבית הדין לגיור. לאחר חשש כי הוועדה למינוי דיינים לבית הדין לגיור תדלג על נציגי הציונות הדתית במינויים החדשים, בעקבות הורדת התקנים משישה לחמישה, הושלם הערב (ב') מינויים של שני נציגים המזוהים עם ישיבות הציונות הדתית.

לאחר דיונים רבים של הוועדה, והפעלת לחץ של השר רפי פרץ, שני דיינים חדשים מונו לבית הדין לגיור. הרב אורי פישר מישיבת כרם ביבנה והרב יהושע וייסינגר מישיבת מרכז הרב.


(ראיון עם השר רפי פרץ)

השר פרץ התקשר אל שני הדיינים, בירך אותם על המינוי ואיחל להם בהצלחה. הוא מסר כי "כפי שהבטחתי, שמרנו על כוחה של הציונות הדתית. מברך את הדיינים החדשים לגיור שמונו הערב, ומודה לרב הראשי הרב דוד לאו על הקשב והנכונות שלו לפעול למען מערך גיור ממלכתי. אמשיך לפעול למען הציונות הדתית".

בתנועת נאמני תורה ועבודה בירכו על המינויים החדשים, אך קראו לגוון את הדיינים במערך הגיור: "אנו מברכים את הרבנים שנבחרו למערך הגיור, אך מי שחפץ בשיפור מעמדו של מערך הגיור חייב לוודא שיכיל את כלל הקולות ההלכתיים הקיימים. 
דיין גיור חייב בראש ובראשונה להיות קשוב לצרכי הציבור ולצורך לבצע הליך גיור מותאם ומקרב.
אנו קוראים לשר הרב פרץ ולאחרים לפעול למינויים של דיינים מגוונים, כולל כאלו בעלי השקפת עולם הלכתית מכילה ופתוחה, שהציבור יראה בהם כתובת וסמכות".