סטודנטים, קצינים ומורי דרך: שא-נור - הדור הבא

גרעין משפחות חדש הכריז: אנחנו חוזרים לשא-נור. ראש מועצת שומרון יוסי דגן ובעצמו מגורש משא-נור אמר: "אין תיקון עוול גדול מזה ואין דבר מוסרי יותר מחזרה ליישובי צפון השומרון"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/11/20 11:33 כט בחשון התשפא

סטודנטים, קצינים ומורי דרך: שא-נור - הדור הבא
גרעין שאנור הצעיר, צילום: באדיבות חברי גרעין שאנור המתחדש

15 שנה לגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, גרעין התיישבות חדש, המונה כ-20 משפחות, ומורכב מזוגות צעירים - קצינים משוחררים, בוגרי יחידות מיוחדות, אנשי חינוך, סטודנטים ושאר מקצועות חופשיים – קבע את היעד: חזרה לשא-נור.

היעד הפחות שגרתי של חברי הגרעין החדש, המכונה על ידי חלקם "סבסטיה 2020", נבחר לאחר שחבריו חיפשו את הדבר הבא בהתיישבות "הגרעין מורכב מקבוצה של אנשים שמרגישים שיש כאן איזור שהוא שלנו אבל לא חלק מאיתנו", מסביר יצחק צוקרמן ממיסדי הגרעין, "בדקנו כמה אפשרויות עד שהגענו לכאן. מקום יפהפה, אזור תנכי שורשי, מרגישים שדורכים כאן בעקבות האבות". 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אשר גורש בעצמו משא-נור אמר כי "הרצון והבקשה של המשפחות הצעירות המצוינות האלו לעלות ליישב מחדש את שא-נור הוא אך טבעי נכון ומוסרי" והוסיף,  "זו ההוכחה שהמאבק של המגורשים ושל מחנה הימין על ביטול חוק ההתנתקות חלחל ללבבות בכל מקום וזאת אך ורק משום שזו דרישה צודקת לעוול ורעות רוח מהגדולות שהיו במדינת ישראל של הממשלה כלפי אזרחיה". 

מגורשי שא-נור עם ראש הממשלה

מגורשי שא-נור עם ראש הממשלהצילום: לשכת ראש הממשלה

מאז נוסד הגרעין לפני חצי שנה, הצטרפו אליו לא מעט משפחות ועוד היד נטויה. חברי הגרעין, זוגות צעירים ומשפחות, חלקם קצינים ויוצאי יחידות מובחרות, ביניהן ניתן למצוא את ניב, לוחם משוחרר מיחידת מגלן וסטודנט באוניברסיטת תל אביב, יעקב שהיה מ"פ בחטיבת הנח"ל וכיום עושה קורס מורי דרך ומדריך נוער, יצחק עובד בתעשייה ביטחונית, שתי סטודנטיות לאדריכלות באריאל, אליהו סמ"פ בגדס"ר גולני, ישראל סטודנט להנדסה באריאל, שקד קצין אגם בצנחנים וחברים נוספים.

חברי הגרעין בנו תוכניות קיימו סיורים משותפים בשא-נור ופועלים בשיתוף פעולה עם גרעין חומש שאנור הוותיק ובשיתוף פעולה עם המועצה האיזורית שומרון מתוך מטרה ליישב את שא-נור מחדש בהקדם.

התמיכה בגרעין לוותה בתובנה, כי ההתיישבות החדשה עדכנה גרסה "חלקנו סטודנטים, חלקנו בקבע, חלקנו משוחררים טריים -  זה כבר לא הדור של התיישבות של לפני שלושים שנה שגרים בתנאים קשים כמו בבית הדסה בחברון. ההתיישבות התקדמה, היום אנחנו צריכים אינטרנט יותר מאשר צריכים חיבור למים" הוסיף צוקרמן.

התמיכה אותה מקבלים חברי הגרעין, ממגורשי חומש ושא-נור מעוררת התפעלות: "כשהחברים הגיעו אלי בפעם הראשונה וחיפשו מקום להתיישבות, ראיתי חבר'ה אידיאליסטים חדורי ציונות, אידיאליסטים ואהבת הארץ – כדי לעשות שינוי ולהוביל קדימה", מפרגן להם בני גל, מגורש מחומש, "יש כאן תמיכת פוליטית רחבה שמבינה שצריכים לעשות תיקון לגירוש. זה שטח C בלב ארץ ישראל, אין דבר יותר הגיוני, מאשר לחזור לכאן ולהקים את היישוב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן