הזמנה למופע הצדעה לתנועת האישה הדתית 'אמונה' - עם גברים בלבד

בהזמנה למופע ההצדעה מופיעים רק גברים - דבר שעורר סערה ברשת. ב"אמונה" מיהרו להגיב לפרסום: "האמנים מגיעים בהתנדבות", אך הודו כי "יכלה להיות דרך גרפית טובה יותר להציג זאת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/11/20 09:59 כט בחשון התשפא

הזמנה למופע הצדעה לתנועת האישה הדתית 'אמונה' - עם גברים בלבד
ההזמנה למופע שעוררה סערה, צילום: יחצ

תנועת האישה הדתית לאומית, "אמונה", פרסמה הזמנה למופע הצדעה לרשת, בו יופיעו אומנים רבים. הבעיה: על דף ההזמנה מופיעים 23 אמנים, גברים בלבד, דבר שעורר סערה וגרמה לתנועה לפרסם הודעה מהירה: "העצמת נשים לא שייכת רק לנשים, אלא גם לגברים". 

"נפלא ונורא", כתבה העיתונאית הסרוגה חן ארצי-סרור בטוויטר, צירפה את ההזמנה למופע ואמרה "23 אמנים ממין זכר במופע הצדעה לתנועת האישה הדתית 'אמונה'".

ברשת הגיבו הבוקר (ב') ואמרו "נכון, 23 גברים מופיעים על פלייר של אמונה ירושלים לקראת ערב גיוס כספים לתנועה. נכון, היתה יכולה להיות דרך גרפית אחרת להציג את המחווה הזו" הודו בתנועה, אך הבהירו כי "23 חזנים מנצחים ויוצרים בעלי שם עולמי שמתנדבים להופיע *בחינם* בתקופה כה קשה, דווקא אמנים מסוג זה מתנדבים ועוד למטרת העצמת נשים".

"תנועת אמונה דוגלת בעקרון שהעצמת נשים אינה שייכת אך ורק לנשים, אלא נושא החשוב לגברים ולנשים כאחד". ב"אמונה" יצאו בקריאה לציבור ואמרו כי "אם אתן ואתם מכירים זמרות, עיתונאיות, או כל אשה או גבר מוכרים וידועים, שמוכנים להופיע אצלנו *בהתנדבות* כדי לתרום לעשיה משמעותית. אתם יודעים איך להגיע אלינו. אנחנו מבטיחים להעלות גם את התמונה שלו או שלה לפלייר. אגב, מיותר לציין שנשים מופיעות באירוע. דוברות, מנגנות ועוד".