משרד הביטחון יפצה את הישיבה ביצהר ב-400 אלף שקלים

המדינה תעביר את הסכום לישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, בעקבות ההשתלטות על מתחם הישיבה בשנת 2014, ומהווה דמי שימוש הוגן ופיצוי על הנזקים שנגרמו למבנה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/11/20 09:32 כט בחשון התשפא

משרד הביטחון יפצה את הישיבה ביצהר ב-400 אלף שקלים
ישיבת "עוד יוסף חי", צילום: ללא קרדיט

בפסק דין שניתן אתמול (א'), נפסק כי המדינה תשלם לישיבת "עוד יוסף חי' ביישוב יצהר 400 אלף שקלים, בגין דמי שימוש הוגן ובגין פיצויים על נזקים שנגרמו למבנה. לאחר שכוחות הביטחון תפסו את מבנה הישיבה ואילצו את הישיבה לעבור למיקום חלופי. 

תחילתו של הסיפור באפריל 2014, אז תפסה המשטרה באמצעות כוחות מג"ב את הישיבה ושיכנה בו חיילי ושוטרי משמר הגבול למשך תקופה ארוכה. בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד אריה ארבוס, טענה הישיבה כי נאלצה לנדוד ממקום מושבה ועל המדינה לשלם לה דמי שימוש הוגן. עוד טענו התובעים לנזקים שמגרמו למבנה.

תפיסת הישיבה בידי כוחות מג"ב

תפיסת הישיבה בידי כוחות מג"בצילום: דובר צה"ל

המדינה מצידה טענה כי אינה מחוייבת לפצות את הישיבה, אך לאחר דין ודברים הגיעו הצדדים להסדר פשרה עם הישיבה, לפיו ישלמו לישיבה את הסכום, וזאת מבלי להודות בטענת התובעים.

עו"ד אריה ארבוס המייצג את הישיבה אמר בעקבות ההסדר: "המחשבה שניתן להחרים מבנה ישיבה, מבלי לשלם פיצוי על השימוש היא מקוממת. אחת הטענות של המדינה הייתה כי המבנה נבנה ללא היתר, זאת על אף שהמדינה סייעה בהקמת מבנה הישיבה. אני מצר על שנים של סחבת אבל שמח שבסופו של דבר הבינו במשרד הביטחון כי יש להם אחריות כלפי ישיבת "עוד יוסף חי" והחליטו לפצות אותם".

מישיבת עוד יוסף חי נמסר בתגובה: "את תפיסת הישיבה, את הניסיון להשתיק את קול התורה, את החילול השם ואת הפיכת בית המדרש לחדר כושר לא ניתן לפצות בכסף. עם זאת אנו שמחים שמשרד הביטחון, ובימ"ש, הבינו שנעשה פה עוול, ועל העוול צריך לשלם"

בישיבה טענו בנוסף כי הסכום אינו מכסה את כלל העלויות כלל הנזקים, שהוערכו במעל 800,000 שקלים אך הוסיפו כי "זהו תחילתו של תיקון".