גנץ דורש מנתניהו: כנס את קבינט הקורונה עוד השבוע

שר הביטחון פנה בקריאה פומבית לראש הממשלה ודרש ממנו לכנס את קבינט הקורונה, כדי לקבל החלטות ולתת ודאות לציבור בנושא השלב הבא ביציאה מהסגר. מספר הנדבקים החדשים ירד, ואמש נדבקו 663 בני אדם בקורונה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/11/20 14:59 כד בחשון התשפא

גנץ דורש מנתניהו: כנס את קבינט הקורונה עוד השבוע
נתניהו וגנץ, צילום: Israel Sellem

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, פנה היום (ד') בצהריים לראש הממשלה נתניהו, בקריאה פומבית בעמוד הפייסבוק שלו, וקרא לו לכנס את קבינט הקורונה עוד השבוע. גנץ דורש להרחיב את הסגרים בערים האדומות, וטען כי חייבים לקבל החלטות ולתת הנחיות ברורות.

בר סימן טוב: "את החורף הזה בכל מקרה נעביר בלי חיסון לקורונה"

"בשבוע שעבר החלטנו להאיץ את סגירת הערים האדומות בכדי להילחם בעלייה בתחלואה, ולבדל בין ערים ירוקות לאדומות", כתב גנץ. "זה לא קורה בקצב מספק, למרות שהורדנו את הקריטריונים. לצערי, אם לא נאיץ את הטיפול בנושא, לא נצליח להוריד את קצב ההדבקה".


(תדרוך הממונה על בריאות הציבור, מוקדם יותר השבוע)

גם בנושא הקנסות דרש גנץ לקדם את התהליך: "החלטנו גם על העלאת הקנסות- וגם זה לא קרה עדיין - כך לא נוכל לשפר את האכיפה וההרתעה".

לדברי שר הביטחון, "מיליוני תלמידים ובעלי עסקים מחכים להחלטות שלנו בקבינט, ולכן דרשתי לקיים דיון עוד השבוע שייתן ודאות ושבו נוכל לדון ביישום ההחלטות שלנו למלחמה בתחלואה, ובאפשרות לבצע פתיחה של חלק מהמסחר במתווה חלקי בשטחים פתוחים כפי שהציעו ראשי השלטון המקומי ואת מערכת החינוך, לפי ההצעות שעל הפרק.
אסור לחכות לשבוע הבא - חייבים לקבל החלטות פשוטות, ברורות ואחראיות".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה נפטרו שישה בני אדם כתוצאה מקורונה, ומניין הנפטרים עומד על 2,684. מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל עומד נכון להבוקר על 8,167 בני אדם.

אמש אומתו כחיוביים לקורונה 663 בני אדם, מתוך 41,457 תוצאות בדיקות שנערכו. אחוז החיוביים דווקא ירד אתמול, ועומד על 1.6%. בבתי החולים מאושפזים 550 חולי קורונה, מתוכם 307 במצב קשה, ו-135 זקוקים להנשמה.