בקרוב: מפעל הפיס יגריל פרס כספי בין הנבדקים

במטרה לעודד את הציבור להיבדק ולהעלות את מספר הבדיקות היומיות, הציע חבר הכנסת אופיר סופר לערוך הגרלה כספית של עשרת אלפים שקלים בין כל הנבדקים מדי יום. התלהבות נרשמה במשרד הבריאות ובמפעל הפיס, שגם צפוי להעביר את הכסף

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/11/20 19:40 כב בחשון התשפא

בקרוב: מפעל הפיס יגריל פרס כספי בין הנבדקים
בדיקת קורונה במתחם 'היבדק וסע'. , צילום: משרד הבריאות

פרס כספי לנבדקים: מפעל הפיס ומשרד הבריאות יגרילו בכל יום עשרת אלפים שקלים לכל מי שייבדק במהלך היום, כך פורסם הערב (ב') לראשונה בחדשות 12. מי שעומד מאחורי הרעיון הוא חבר הכנסת אופיר סופר מימינה, שפנה למשרד הבריאות ולמפעל הפיס שהתלהבו מהרעיון וקידמו את הרעיון, שצפוי לצאת לפועל כבר בשבועות הקרובים.

ישיבת עבודה ראשונה שנערכה אתמול בין מפעל הפיס למשרד הבריאות, הביעו כל הגורמים הסכמה לרעיון, כאשר מפעל הפיס יקצה לכך 300 אלף שקלים בחודש - עשרת אלפים שקלים מדי יום. טרם ברור איך יחולק הכסף, כאשר בין האפשרויות שנשקלות יש את אופציה לביצוע הגרלות בקרב כל מי שנבדק באותו יום ברחבי הארץ או הגבלת ההגרלות רק למוקדי תחלואה.

מטרת ההגרלות הן לעודד אנשים להגיע להיבדק וכך להגדיל את מספר הבדיקות, שכרגע די נמוך, כאשר במשרד הבריאות מנסים לעשות זאת ברקע העלייה בתחלואה. היוזמה מותנית באישור דירקטוריון מפעל הפיס ומשרד האוצר.

אופיר סופר

אופיר סופר צילום: דוברות הכנסת