משטרת ישראל עצרה חשודים בגניבת עתיקות מהגן הלאומי תל מגידו

משטרת ישראל בשיתוף כוחות אכיפה נוספים עצרו שלושה חשודים בגניבת עתיקות מהגן הלאומי תל מגידו. ברכבם של החשודים נמצאו מספר מוצגים של עתיקות. בניהם: מטבעות, אבנים, טבעות ומתכות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/11/20 17:23 כב בחשון התשפא

משטרת ישראל עצרה חשודים בגניבת עתיקות מהגן הלאומי תל מגידו
צילום: דוברות המשטרה

בפעילות אכיפה משותפת בשטחים החקלאיים של מועצה אזורית מגידו, פעלו היום (ב') שוטרי ומתנדבי משמר הגבול של משטרת ישראל, יחד עם רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים ומחלקת ביטחון מועצה אזורית מגידו. במהלך הפעילות זיהו הכוחות רכב ולידו שלושה חשודים באתר עתיקות מוצהר של רשות העתיקות בסמוך למגידו.

הכוחות ניגשו אל החשודים ותפסו עליהם וברכבם מספר מוצגים של עתיקות. בניהם: מטבעות, אבנים, טבעות, מתכות ועוד. בנוסף לממצאים שנלקחו באופן לא חוקי, ככל הנראה מאתר העתיקות בגן הלאומי תל מגידו, נתפסו ברכבם גלאי מתכות וציוד חפירה. עוד איתרו השוטרים סימני חפירה ליד הרכב. 

שלושת החשודים, תושבי אום אל-פחם בשנות ה-30 לחייהם, יחד עם הממצאים - הועברו לחקירה ברשות העתיקות. 

הממצאים שנמצאו

הממצאים שנמצאוצילום: דוברות המשטרה

תל מגידו הוא מהאתרים הארכאולוגיים הראשונים שנחפרו בארץ ישראל, וראשית ההתיישבות באתר החלה באלף הרביעי לפנה"ס. האתר נפתח לקהל בשנות ה-50 של המאה ה-20. בתקופה בו נחפר האתר לא היו מודעים לבעיות השימור ולאורך השנים לא נעשו באתר פעולות שימור רציניות. בשנת 2005 אונסק"ו הכירה באתר, כאתר מורשת עולמית. לאחר ההכרה בשנת 2006, הוכנה תכנית שימור מקיפה לאתר.

https://www.youtube.com/watch?v=wBGgjbBsdxk

(תל מגידו)

צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה