נתניהו בוועדה למיגור פשיעה בחברה הערבית: "אני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל"

לוועדה המיוחדת הגיעו ראש הממשלה, יו"ר הכנסת והשר לביטחון פנים, שמציגים את התכנית לטיפול בפשיעה העולה בחברה הערבית. חברי הכנסת הערבים מבקרים את נתניהו ואוחנה על אוזלת היד שגבתה רק השנה את חייהם של כמעט 80 אזרחים ערבים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/11/20 16:04 כב בחשון התשפא

נתניהו בוועדה למיגור פשיעה בחברה הערבית: "אני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל"
נתניהו, צילום: אלכס קולמויסקי

בשעה זו נערך דיון מיוחד בוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית בכנסת, בראשותו של חבר הכנסת מנסור עבאס. בדיון תוצג תכנית פעולה למיגור פשיעה ואלימות. ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת לוין והשר לביטחון פנים אוחנה הגיע לוועדה.

הדיון נפתח בנאומו של נתניהו שהכריז כי "אני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. ערביי ישראל הם אזרחי המדינה ומגיע להם את השירותים הבסיסיים כמו יתר אזרחי המדינה. יש לנו עוד מלאכה רבה לפנינו על אף שהממשלות בראשותי הביאו תקציבים למגזר הערבי יותר מכל ממשלה אחרת". נתניהו טען כי השלב הראשון בתכנית למניעת פשיעה ואלימות בחברה הערבית, הוא "ביטחון אישי - מיגור פשע, מיגור שלטון פחד, מיגור פרוטקשיין. אני רוצה לעשות את זה בצורה כוללת. נצטרך גם חקיקות בנושא ונצטרך את העזרה של כולכם בעניין".

 

"היה לנו שיתוף פעולה חשוב בגל הראשון של הקורונה" אמר ראש הממשלה, והוסיף כי "הציבור הערבי הקדים ציבורים רבים אחרים בכך שפעל בחוכמה ובתבונה כולל מנהיגי הדת. הצלחנו לשטח את הקורונה בישובים ערבים ובערים מעורבות. עכשיו אנחנו רואים תופעה הפוכה. שעיקרה עלייה שנובעת בראש ובראשונה מהחתונות. אני מבקש מכם את שיתוף הפעולה שלכם כמנהיגי ציבור. לדבר אל הציבור ולהסביר לו שכולנו ערבים זה לזה".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מנסור עבאס אמר כי "יש גישה חיובית מהממשלה ומראש הממשלה. אני מתחייב שגם התוכנית של החברה הערבית תבוא לידי ביטוי בתוכנית הכללית. חברתו לרשימה המשותפת, עאידה תומא סלימאן ענתה לו: "זו תוכנית ממשלתית ונמשיך לבקר אותה".