בן כספית וח"כ אסנת מארק בוויכוח לוהט: "יש לך אובססיה לימין", "באת להתראיין או לבלבל את השכל" | האזינו

חברת הכנסת מהליכוד עלתה לשידור אצל בן כספית וינון מגל, בראיון שהחל בטונים גבוהים והצליח רק לעלות (או להתדרדר) משם | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/20 13:17 כב בחשון התשפא

בן כספית וח"כ אסנת מארק בוויכוח לוהט: "יש לך אובססיה לימין", "באת להתראיין או לבלבל את השכל" | האזינו
ח"כ אסנת מארק, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חברת הכנסת אסנת מארק (הליכוד) הצליחה לייצר סביבה כמה שערוריות בתקופה הקצרה בה היא נמצאת בפוליטיקה, כמו הריב המתוקשר עם חברתה לסיעה קרן ברק ("בלונדינית מפגרת"), הפצת מידע שקרי על המפגינים נגד ראש הממשלה (לאחר מכן התנצלה), ובעיקר התפרסמה בסגנונה הבוטה.

הבוקר (ב') התייצבה לראיון אצל בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, והצליחה להרים אותו לטונים גבוהים במיוחד כבר עם תחילתו. האזינו:

תודה שאת מתראיינת.
"בוקר טוב גם לבן כספית, שאני שומעת אותו כל בוקר מדבר עליי, ורציתי לתת לו סוף סוף הזדמנות לדבר איתי, ואולי להסביר לכל המאזינים מה האובססיה שלך כלפיי?".

קחי כרטיס ותעמדי בתור, יש לי 40 איש בתור לפנייך.
"אובססיה לכל מה שקשור לימין, לכל מה שקשור לליכוד. זו האובססיה שלך, אתה קם עם זה בבוקר וישן עם זה בלילה, אבל זה לא כל כך מצליח לך כי בסוף אנחנו בשלטון".

גם אליי הוא אובססיבי.
"אני יודעת".

אני רוצה לתקן, אין לי אובססיה לימין כי חלק ניכר מדעותיי הן ימין-מרכז, מה גם שאין לי אובססיה לליכוד...
"אנחנו לא מצליחים לקבל אותם ולשמוע אותם".

להפנות אותך או שאת מקריאה בוועדה רק פייק?
"תדבר עוד כמה דקות בשביל שיהיה עוד קצת רייטינג, ויבואו אליך עוד כמה צייצנים שעוזרים לך בנתונים בטוויטר. אתה הרי יודע להיטפל רק לימין, זה עושה לך רייטינג להיתפס לחברת כנסת שאומרת את כל האמת בפרצוף ולא מסננת שום דבר".

קריים מיניסטר היה אמת?
"אתה אוהב להדהד משהו שכבר עברנו אותו ודיברנו עליו וגם התנצלתי עליו. הרי אם הייתי יודעת שזה פייק... הבעיה העיקרית שלך, אני אסביר לך, אתה נטפל לאנשים כי כנראה יותר נוח לך להיטפל לאישה, ויותר נוח לך להתחיל לגנות אותי בכל מיני סטיגמות אז זו שגדלה באופקים".

בן כספית וינון מגל

בן כספית וינון מגל בשידור. ארכיוןצילום: צילום מסך

מי אמר שאני נטפל? תגידי מי תדרך אותך?
"אף אחד לא תדרך אותי".

את באת לענות לשאלות או 'אלו הם חייך'?
"אולי הגיע הזמן שהציבור קצת ישמע אותי, כי אתה כל הזמן מהדהד את השם ח"כ אסנת מארק".

באת להתראיין או לבלבל את השכל?
"זו ההזדמנות לשאול אותי שאלות ענייניות".

אני חייב לתקן אותה, היא פרצה עם צרור שקרים.
"אתם הזמנתם אותי, מה זה פרצה לשידור?".

שניה, אני רוצה להשלים משפט, היא האשימה אותי באובססיה לנשים.
"באובססיה עליי, יש לך לפחות פעם בשבוע משהו להגיד על חברת הכנסת אסנת מארק, אז אני מודיעה לך שאסנת מארק לא תעצור, ואני אביא את כל האמת שלי בפרצוף ואשים לך מראה - איך אתה נראה. זה מה שאמרת לפני ארבע שנים כשנבחר טרמאפ. 'ישראל בבלפור, כולם עצובים', ראינו. היו לנו ארבכ שנים מצוינות עם טראמפ וגם את זה ההיסטוריה טופחת לך בפרצוף".

את חברה בוועדה לבחירת שופטים, מה את רוצה לעשות?
"הועדה למינוי שופטים לטעמי היא אחת הועדות החשובות ועד שלא הגעתי אליה לא הבנתי באמת איך הדינמיקה עובדת. אני חשבתי שהכול מתבצע שם על פי כישורים והכול מתבצע על פי אמות מידה מסוימות, וכשאני נמצאת שם היום אני יכולה לומר שה'תן וקח' טרם הסתיים. מה שראינו בפרשיה שהתגלתה לנו אצל אפי נווה לטעמי זה הקצה של הקצה, אנחנו היום מבינים שבוחרים שופטים במדינת ישראל מכל מיני שיקולים אחרים. אנחנו אומרים – יש את המכון, שבשביל השופטים זה האורים והתומים, אבל גם אנשים שלא עוברים הופכים לשופטים אז בסוף הם קובעים את כללי המשחק".

שופטי בית המשפט העליון. ארכיון

שופטי בית המשפט העליון. ארכיוןצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

אמרת שלא תמני שופטים שמאלנים.
"תפסו את הכותרת וזהו, אני לא אמנה שופטים שמאלנים, אבל אם היו קוראים את כל המשנה הסדורה שלי, אמרתי שיש אנשים מוכשרים שמגיעים, והם טובים, והם יכולים להיות שופטים במדינת ישראל, אני את האצבע שלי לא אתן להם. לדוגמה, יש שופטים שמגיעים ומספרים לנו בוועדה שהם עוברים מבית לבית ובעד מסתננים שיגישו תביעות נגד מדינת ישראל, את האצבע שלי הם לא יקבלו. אני לא באתי מהאו"ם, אני מייצגת את הציבור שלי הליכודי. מצד שני, צריך להבין שאסנת מארק, לצערי יש לה רק אצבע אחת, ואני מקווה מאוד שיתר השיקולים בוועדה הם שינחו אותנו לבחור את השופטים הטובים שיגיעו לבתי המשפט, כי בסוף כולם מבינים שהציבור במדינת ישראל, האמון שלו במערכת המשפט הוא ככה קטן, והגיע הזמן להעלות את רף האמון במערכת המשפט שאני רוכשת לה כבוד גדול. אם היינו רוצים לעשות את החזרת האמון היינו צריכים לעשות רק דבר אחד. כל ההליך היה הופך להיות אונליין היינו יכולים לראות, לציבור זה היה נגיש, הינו רואים את הראיונות".

מירי רגביזם.
"למה אתם נטפלים למירי רגב? היא שרה מצוינת, עשתה המון בתרבות ועכשיו בתחבורה".

הופכת את השולחן והכול חדש?
"אני אומרת את מה שאני חושבת שצריך לקרות, אני מבטיחה שכול האזרחים במדינת ישראל רוצים לראות פה שופטים טובים שהם יכולים לייצג אותם ובסוף הם חורצים פה גורלות וזה הדבר הכי חשוב. מי שמגיע לבתי משפט, זה לא משנה אם אזרחי או פלילי".

אתן מיעוט.
"מה נעשה? אני מקווה שמה שינחה את יתר הועדה זה לא שבגלל שאסנת ומירי הן מהליכוד ולכן הן מיעוט, אני מקווה שישתפו איתנו פעולה".

מה את אומרת על ניצחונו של ביידן?
"אני שומעת את השמאל צוהלים, זה קצת מדאיג אותי, אבל אני מקווה שרה"מ יודע לעבוד עם כולם ובעזרת השם יעבוד, אם זה יהיה בסוף ביידן, עם ביידן".

הולכים לבחירות?
"אני אגיד מה מצער אותי, לראות תגובות של אנשים כפויי טובה, אורנה ברביבאי אומרת ברוך שפטרנו, מה ברוך? קיבלת ארבע שנים מחבקות שבחיים לא קיבלנו מאף ממשל בארה"ב אז על זה להגיד ברוך שפטרנו? כפיות טובה, אני לא מתכתבת עם כפיות טובה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן