ועדת הכספים אישרה: עשרות מיליונים למוסדות הציונות הדתית

ועדת הכספים אישרה העברת 281 מיליון ש"ח למוסדות החינוך של המגזר ולשורה של פרויקטים חינוכיים כמו התמודדות עם נוער נושר, עידוד שירות לאומי, תגבור למקצועות הקודש ועוד. השר פרץ: "הצלת מאות מקומות עבודה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/11/20 12:03 כב בחשון התשפא

ועדת הכספים אישרה: עשרות מיליונים למוסדות הציונות הדתית
פגישת נתניהו עם ראשי מוסדות בציונות הדתית, בשנה שעברה, צילום: חיים צח /לע"מ

מוסדות הציונות הדתית זוכים לאוויר לנשימה. ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (ב') העברות תקציביות בסך של כ-282 מיליון ש"ח, שנועדו למוסדות החינוך של המגזר ולפרויקטים חינוכיים שונים במוסדות החינוך הדתיים לאומיים.

"מוסדות הציונות הדתית על סף קריסה"

בהודעת ועדת הכספים נאמר כי "התקציבים מוקצים כעת לאחר בחינה משפטית כמחויב במסגרת הנחיית היועמ"ש לעניין כספים מסוג זה", וכי, "התקציב מיועד בין השאר למימון ארגוני נוער, מכינות, מוזיאונים לשואה, תנועות נוער, גרעין חינוך לאומי, מוסדות ופעילות תרבות יהודית, פעילות חינוך במגזר הדתי והחרדי, פעילות חינוך בעיר ירושלים, פרוייקטי התנדבות, שעות רב במוסדות חינוך הדתי ולתגבור בגרויות במוסדות אלה".


(השר רפי פרץ בראיון לכיפה)

השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ, בירך על ההעברות ואמר כי "מדובר במאות עובדים במוסדות, בארגונים בישיבות ובמפעלי הציונות הדתית. פעלתי רבות, מול אנשי האוצר ויחד עם ראש הממשלה, על מנת שהתקציבים יעברו ויצילו מאות מקומות עבודה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), בירך גם הוא על העברת הכספים. לדבריו, "אחרי המון עבודה והתמודדות עם ביורוקרטיה ומשפטיזציה ברמות שקשה לתאר העברנו עכשיו בשעה טובה בוועדת הכספים את תקציבי החינוך של הציונות הדתית (מתוך ה-11 מיליארד שהתווספו לתקציב ההמשכי של השנה בהצעתי שהתקבלה על ידי הממשלה)".

על פי דיווח ב'מקור ראשון', 37 מיליון ש"ח מתוך התקציב מיועדים לרבנים בבתי ספר ולפעילויות בלתי פורמליות, 23 מיליון ש"ח לשעות תגבור לבגרויות במקצועות הקודש, עוד 5.5 מיליון ל"עידוד שירות לאומי", וסכומים נוספים לפרוייקטים הקשורים לציונות הדתית כמו תנועות נוער, מתנדבים בשנת שירות (שינשינים) ועוד.