פרופ' איתמר גרוטו התפטר

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הודיע על התפטרות מתפקידו, לאחר 13 שנה בשירות הציבור. גרוטו ניצב במוקד קבלת ההחלטות בכל תקופת משבר הקורונה, וספג ביקורת רבה, לצד לחצים כבדים שהופעלו עליו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/11/20 16:54 כא בחשון התשפא

פרופ' איתמר גרוטו התפטר
פרופ' איתמר גרוטו, צילום: פלאש 90

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הודיע היום (א') לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולמנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר 13 שנים כמשנה למנכ"ל, תפקיד אותו מילא מאז 2017, וכראש שירותי בריאות הציבור תפקיד אותו מילא מאז שנת 2007.

ברקע העלייה בתחלואה: נשקלת האפשרות להטלת עוצר לילי

גרוטו כתב במכתב שפרסם אחר הצהריים: "ביקשתי מהשר ומהמנכ"ל לסיים את תפקידי בסוף שנת 2020, על מנת לנוח קמעה, ולצאת לדרך חדשה. לאחר שהייתה לי הזכות הגדולה לשרת את מדינת ישראל שנים רבות במערכת הבריאות הצבאית והאזרחית - אשר נחשפת בימים אלה במלא תפארתה, מקצועיותה ומצוינות אנשיה - אני סבור שיש משמעות לערך הרוטציה ולהזרמת דם חדש לתוך המערכות הציבוריות".


(פרופ' איתמר גרוטו בתדרוך, ערב הסגר השני)

על תקופת הקורונה כתב גרוטו: "בכל הימים, החודשים והשנים בהן פעלתי לטובת הציבור ובריאותו, ובמיוחד בימים סוערים אלה, בהם מתמודדת מדינת ישראל יחד עם האנושות כולה עם הנגיף הקשה שתקף את העולם כולו – הקדשתי את מירב המאמצים שלי ועשיתי כל מה שביכולתי, וקצת יותר – כדי לחבר ולקשר. לחבר ולקשר, לטובת בריאותו ורווחתו של הציבור, בין גורמים שונים בממסד הישראלי ובמערכות השונות שלו".

גרוטו רמז ללחץ הכבד שהופעל עליו - לצד הביקורות הרבות - בתקופת ההתמודדות עם משבר הקורונה: "לאורך כל השנים האלה, לאורך כל הפעילויות האלה, ידענו הסכמות ודרכים משותפות, ידענו מחלוקות וחילוקי דעות, אבל מעל כל אלה עמד הרצון המשותף והעצום של כולם – להתמודד ולהתגבר על כל הקשיים שבדרך.
בשנה האחרונה, הדינמיקה המורכבת של מגפת הקורונה הקשתה עלינו בדרכנו זו, אך אני מאמין ויודע כי בכל שלב ושלב עשו גורמי המקצוע את המירב והמיטב. עוד ארוכה הדרך ולא פשוטה, אך אני בטוח שביחד, מבפנים ומבחוץ, נמצא את התשובות והפתרונות, ונלמד לגבור גם על הנגיף הזה, בדיוק כמו שהתגברנו על קודמיו.
במסגרת הודעתי לשר ולמנכ"ל, קיבלתי על עצמי לשאת בתפקיד ובאחריות עד לגמר חפיפה עם המחליף שייבחר".

שר הבריאות אדלשטיין הודה לגרוטו ואמר כי "מלבד העובדה שמדובר באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, פרופ' גרוטו הוא אדם עם לב ענק שנכון לסייע לכל אדם במצוקתו. פרופ' גרוטו היה נכס גדול למשרד במשך שנים רבות ואזרחי ישראל חבים לו רבות".

מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, שוחח עם פרופ׳ איתמר גרוטו, והודה לו מאוד על תרומתו רבת השנים הן בתחום המקצועי והן בתחומים וארגונים רבים במערכת הבריאות. פרופ' לוי אמר כי "נזקפת לו זכות גדולה על כל עבודתו רבת השנים במערך בריאות הציבור, הן בצה"ל הן באקדמיה וכמובן במשרד הבריאות", ואיחל לו הצלחה רבה והמשך תרומה לציבור.


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן