הרב הראשי יצחק יוסף ספד לרב זקס: "עמד איתן אל מול מגמות הרפורמה"

רבה הראשי של בריטניה לשעבר, הרב יונתן זקס הלך לעולמו בבוקרו של יום השבת, לאחר מאבק במחלת הסרטן. שרת התפוצות ספדה: "הרב זקס היה מגדולי המנהיגים היהודיים בדורנו. שר התרבות והספורט: "היה הפנים היפות של יהדות מחברת ואוהבת אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/20 21:17 כ בחשון התשפא

הרב הראשי יצחק יוסף ספד לרב זקס: "עמד איתן אל מול מגמות הרפורמה"
צילום: צילום מסך

במהלך השבת הלך לעולמו הרב יונתן זקס ממחלת הסרטן כשהוא בן 72 בלבד. לפני כשלושה שבועות בישר הרב זקס כי הוא חולה בסרטן, ובקש מהציבור להתפלל עבורו. בכירי הפוליטקאים ואישי ציבור רבים ספדו הערב לרז זקס שהיה מגדולי הוגי הדעות היהודים, במיוחד בדור האחרון.

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אמר הערב כי הרב זקס עמד איתן אל מול מגמות הרפורמה: "קבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של הלורד הרב יונתן זאקס זצ״ל ששימש שנים רבות רבה הראשי של בריטניה. לרב זאקס חלק נכבד בהצגתה החיובית של היהדות בעיני אומות העולם ובפעילותו זו קידש שם שמיים ברבים, כל זאת מבלי להתפשר על היהדות השורשית המסורה לנו מדורי דורות ותוך עמידה איתנה וחסרת פשרות אל מול מגמות הרפורמה וההתחדשות השונות. בלכתו איבד עם ישראל קול ייחודי שיחסר עד מאוד. יהי זכרו ברוך".

ברוך דיין האמת: הרב יונתן זקס הלך לעולמו

שרת התפוצות עומר ינקלביץ', כתבה כי כאבה לשמוע על לכתו של הרב זקס: "כאבתי לשמוע את החדשות הקשות על לכתו של הרב לורד יונתן זקס, רבה לשעבר של בריטניה. הרב זקס היה מגדולי המנהיגים היהודיים בדורנו. תודה על שהיית אור לכולנו. ברוך דיין האמת".

שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד: "הרב זקס זכרו לברכה היה דמות מופת ואיש רוח מן המעלה הראשונה. באומץ ובמקוריות הוא הוביל תפיסה של יהדות מתונה, מוסרית ומחוייבת לתיקון עולם. הוא היה הפנים היפות של יהדות מחברת ואוהבת אדם. הרב זקס האמין והעדיף תמיד דיאלוג ומפגש על פני שנאה וקיטוב".

ארגון רבני צהר מרכין ראשו עם הסתלקותו של הרב יונתן זאקס  מענקי הרוח של העולם היהודי וידיד קרוב לעשיה של ארגון. "הרב זקס היה ממוליכי הצליל היהודי המוסרי שביקש לחבר את הדור הצעיר אל המאור שבתורה מתוך רוחב דעת ומחויבות מוחלטת לתורה שהיא תורת חיים, מוסרית ומכילה".

אלחנן גלט מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הביע צער עמוק על פטירתו של הרב לורד ג'ונתן זקס שהיה רבה של יהדות בריטניה. "דמותו של הרב היתה מוכרת בכל מקום יהודי אליו צעדת. במאמרים שלו, באמירות שלו ובחיי השליחות שבחר היה מצפן לרבים והעניק לכולנו בצניעות הליכותיו דוגמא ליהודי ציוני שאוהב כל אדם קשוב ובולט מעל הכל יודע לחבר. אבדה לעולם היהודי כולו דמות מופת".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן