השר רפי פרץ בשומרון העתיקה: "אנחנו בעלי הבית כאן"

השר לירושלים ומורשת סייר בשומרון העתיקה יחד עם ראש המועצה יוסי דגן. במהלך הסיור הציג ראש המועצה את הביזה וההרס בשומרון העתיקה, אחרי שהרשות הפלשתינית ערכה במקום טקס והעמידה שם דגל אש"ף: "נדאג שהמקום הזה יראה אחרת", הבהיר השר פרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/20 13:06 יח בחשון התשפא

השר רפי פרץ בשומרון העתיקה: "אנחנו בעלי הבית כאן"
השר פרץ עם ראש המועצה האזורית יוסי דגן בשומרון העתיקה, צילום: דוברות שומרון

השר למורשת וירושלים הרב רפי פרץ וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן סיירו היום (ה') בשומרון. השניים ביקרו ביישוב שבי שומרון, תחנת הרכבת העתיקה בסבסטיה, הר עיבל ובשומרון העתיקה, בירת ממלכת ישראל הקדומה, שנשדד על ידי גורמים פלשתינים.

ראש המועצה אזורית שומרון ציין, כי אם הממשלה לא תתעשת אנחנו נמצא את עצמנו באתר שדוד והרוס, כאשר לדבריו "הרשות הפלשתינית שפועלת פה בצורה ברברית ומחבלת במקום, עשתה פה טקס בשבוע האחרון, העמידה כאן את דגל אש"ף. בנוסף, היא הכריזה על המקום כאתר מורשת פלשתיני".

השר פרץ עם ראש המועצה האזורית יוסי דגן בשומרון העתיקה

השר פרץ עם ראש המועצה האזורית יוסי דגן בשומרון העתיקהצילום: דוברות שומרון

השר לענייני מורשת וירושלים הרב רפי פרץ אמר במהלך הביקור כי: "סבסטיה, האתר הכי גדול, הכי חשוב שיש לנו ביהודה ושומרון. באתר הזה, לחרפתנו, הקימו הפלסטינים דגל של הרשות הפלשתינית, עשו פה טקס, זה חלק מהמלחמה שהם מנהלים כדי למחוק את ההיסטוריה שלנו כאן. אנחנו לא ניתן לזוועה הזאת לקרות".

"אנחנו נפעל מדינית", הודיע השר פרץ והבהיר כי הוא "בא לכאן כשר שאחראי על המקום הזה. אנחנו נדאג שהמקום הזה יראה אחרת כשיגיעו לכאן אלפי יהודים, שיהיה אתר מתויר כמו שיש באתרי מורשת אחרים. אנחנו גם נדאג שבכל הגופים הבינלאומיים יבינו את העניין הזה. הדגל הזה יוסר מכאן ויהודים יסתובבו כאן. אם אנחנו בעלי הבית כאן, אנחנו צריכים גם להראות את זה".