יאיר לפיד יקצץ בשכרו: "נחמד שכולם נזכרו"

יו"ר יש עתיד הניח הצעת חוק לקיצוץ עשרה אחוזים משכר חברי הכנסת, וחשף כי חברי מפלגתו תורמים בשנים האחרונות את תוספות השכר שלהם לעמותות לחינוך מיוחד, מקלטים לנשים מוכות ו"כל המטרות הטובות שממשלת ישראל הזניחה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/11/20 09:42 יח בחשון התשפא

יאיר לפיד יקצץ בשכרו: "נחמד שכולם נזכרו"
"טוב שכולם נזכרו", לפיד., צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

גל הקיצוצים בשכר חברי הכנסת נמשך: אחרי שימינה הודיעו כי לא יעלו את שכרם, גם מפלגת יש עתיד-תל"ם מצטרפים והניחו הצעת חוק להורדת עשרה אחוזים משכר חברי הכנסת. יו"ר המפלגה, חבר הכנסת יאיר לפיד חשף היום (ה') שהוא וחברי מפלגתו תורמים את תוספות השכר שלהם בשנים האחרונות למספר עמותות.

"נחמד שכולם נזכרו" אמר לפיד, וחשף כי "מ-2015 אנחנו תורמים את כל תוספות השכר. באמת נחמד שהם נזכרו, לא בציניות. בנט, ישראל כ״ץ, כולם. יותר מחמש שנים אנחנו נלחמים על זה. לקצץ את שכר הח"כים. לא לתת להם לקבוע לעצמם את המשכורת. להפסיק את השערורייה המושחתת הזו. היינו לבד כל הזמן במאבק הזה, אז כיף לראות שמצטרפים אלינו".

יו"ר המפלגה חשף כי "בכל השנים האלה תרמנו את תוספות השכר השערורייתיות שהח״כים מהקואליציה סידרו לעצמם. אלפי שקלים בחודש. לאלו״ט, לכנפיים של קרמבו, למעונות של נשים מוכות, לכל המטרות הטובות שממשלת ישראל הזניחה. לא רק דיברנו, שמנו את הכסף. כי מנהיגות בלי דוגמא אישית היא לא מנהיגות. אולי היה צריך משבר כמו הקורונה כדי שכולם יצטרפו אלינו סוף סוף. חבל שאלו הנסיבות, אבל אני שמח שזה קורה".

לפיד הוסיף והכריז כי הניח אתמול יחד עם חבר הכנסת מיקי לוי, את הצעת החוק לקיצוץ עשרה אחוזים ממשכורות חברי הכנסת. "באנו לשרת את הציבור לא שכספי ציבור ישרתו אותנו", אמר לפיד.