קבינט הקורונה מתכנס: יהיו הסכמות על הקלות נוספות?

שרי הקבינט ידונו בשאלות סביב החזרה של שאר מערכת החינוך, ותאריך החזרת המסחר לפעולה מלאה. משרד הבריאות יתנגד לחזרה בראשון הקרוב. פרופ' גמזו הציג את הנתונים שמראים עלייה נוספת בתחלואה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/11/20 15:58 יז בחשון התשפא

קבינט הקורונה מתכנס: יהיו הסכמות על הקלות נוספות?
עוזב עוד שבוע וחצי. פרופ' גמזו, צילום: Flash 90

קבינט הקורונה מתכנס היום (ד'), במטרה להכריע בהקלות הנוספות לציבור, כשבראשן- החזרה מלאה של בתי הספר ומערכת החינוך, ופתיחה של המשק והמסחר בצורה כוללת. השאלה סביב הסוגיות המרכזיות האלה: מתי הן ייפתחו, תחת אילו הנחיות ובאיזה מתווה.

בישיבת הקבינט שנערכה בשבוע שעבר הוחלט כי פתיחת המסחר נדחית ליום ראשון הקרוב, וכך דורשים במשרד האוצר, אך משרד הבריאות ממשיך להתנגד למהלך, זאת בעקבות דיון מקדים שהתקיים אמש בהשתתפות צוות מומחים, ואף מקבל גיבוי מראש הממשלה שאמר כי "לא צריך לפחד מלקחת צעד אחורה". 

שוק מחנה יהודה, שאר המסחר ייפתח?

שוק מחנה יהודה, שאר המסחר ייפתח?צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הממונה למאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, יסיים את תפקידו בעוד תשעה ימים. גמזו הציג בישיבת הקבינט את הנתונים שניתח משרד הבריאות ולפיהם מקדם ההדבקה נמצא במגמת עלייה ומתקרב לערך R=1, וכך ימשיך להיות ככל שיתווספו ההקלות. במגזר הערבי, מקדם ההדבקה נמצא מעל 1. 

הממונה גמזו הודיע כי תכנית הרמזור תשוב לפעילות החל מהשלב השלישי, ב-15 בנובמבר, אך רק באופן חלקי בעקבות העלייה הקלה בתחלואה. גמזו הציג את הצעדים הקרובים שינקוט משרד הבריאות במטרה להעלות את מספר הבדיקות שמבוצעות. בין הצעדים: בדיקת קורונה ללא צורך בהפניית רופא, הוספת מתחמי "היבדק וסע" ועריכת בדיקות במקומות המועדים להדבקה כמו ישיבות ופנימיות. 

במהלך הדיון הוצגו לחברי הקבינט מספר אפשרויות לקראת פתיחת המסחר ביום ראשון הקרוב: האפשרות הראשונה היא לדחות את הפתיחה של החנויות לזמן בו תמשיך הירידה בתחלואה, האופציה השנייה היא לפתוח רק בערים ירוקות. אפשרות נוספת היא לפתוח כרגיל יחד עם אכיפה מוגברת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן