קורונה בישראל: עוד 12 נפטרו, הקבינט ידון בפתיחת המסחר

מספר הבדיקות עלה, גם מספר המאומתים היומי, ואחוז המאומתים עומד על 2.1%. 12 בני אדם נפטרו מאז אמש, ומספר המונשמים והחולים במצב קשה נמצא בירידה. היום: קבינט הקורונה יתכנס לדון בפתיחת המסחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/20 08:03 יז בחשון התשפא

קורונה בישראל: עוד 12 נפטרו, הקבינט ידון בפתיחת המסחר
קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר המאומתים עולה, אך כך גם מספר הבדיקות. לראשונה מאז יום שלישי שעבר התקיימו אמש (ג') למעלה מארבעים אלף בדיקות קורונה ברחבי הארץ, ומספר המאומתים היומי עמד אמש על 831. בישראל יש כרגע 9,782 חולים ונשאים פעילים, מספר שנשאר סטטי פחות או יותר בשבוע האחרון.

גמזו בהערכה פסימית: "יש בישראל פי עשרה מאומתים מהמספר הרשמי"

מנגד, מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת, ועומד נכון להבוקר על 365, המספר הנמוך ביותר מאז תחילת אוגוסט. בבתי החולים מאושפזים נכון לעכשיו 574 בני אדם. מספר המונשמים יורד גם הוא, ועומד על 165 נכון להבוקר.

ביממה האחרונה נפטרו כתוצאה מנגיף הקורונה 12 בני אדם, ובסך הכל עומד מספר הנפטרים הכולל על 2,592. מאז תחילת חודש נובמבר, בתחילת השבוע, נפטרו בישראל 69 בני אדם כתוצאה מקורונה.

קבינט הקורונה יתכנס, משרד הבריאות מתנגד לפתיחת המסחר

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום, כשהנושא העיקרי על הפרק יהיה פתיחת חנויות הרחוב והמסחר ביום ראשון הקרוב, כפי שאושר בשבוע שעבר. בעקבות העלייה בתחלואה בשבוע האחרון, שמבטאת על פי המומחים את תוצאות שלב ההקלות הראשון, התקבלה אמש החלטה במשרד הבריאות להתנגד לפתיחת המסחר כבר ביום ראשון הקרוב.

בדיון מקדים שהתקיים אמש בהשתתפות צוות מומחים, אמר ראש הממשלה כי "לא צריך לפחד מלקחת צעד אחורה", בהקשר של פתיחת המסחר. עם זאת, במשרד האוצר צפויים לדרוש את פתיחת החנויות בתוקף, לאחר ששר האוצר כ"ץ כבר דרש לפתוח אותן אמש, דרישה שכמובן לא התקבלה.

גמזו אתמול: יש פי עשרה מאומתים מהנתון הרשמי

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, סיפק אמש הערכה פסימית לגבי נתוני התחלואה בישראל. בביקור במפקדת 'אלון' של פיקוד העורף לקטיעת שרשרות ההדבקה, אמר גמזו, שיסיים את תפקידו בשבוע הבא, כי הוא מעריך שמספר חולי הקורונה בישראל גבוה בהרבה מזה שידוע לרשויות: "אם בישראל יש הבוקר 600 מאומתים, להערכתי יש פי עשרה יותר", אמר ממונה הקורונה והוסיף כי "יש אלפים שיש חשד שהם חולים בקורונה, אך הם לא מגיעים לבדיקה".

בנוסף, מתח גמזו ביקורת על מי שלא מגיע להיבדק. לדבריו, "הם מסכנים לא רק את עצמם ומשפחתם בהדבקה - אלא את כלל המבצע, את כלל האתגר של מדינת ישראל להפחית את התחלואה. הם מונעים מאיתנו להוריד את מקדם ההדבקה, הם מונעים מאיתנו לפתוח את המסחר, את כיתות ה'-י"ב". גמזו קרא לציבור לשתף פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות: "מי שלא משתף פעולה בחקירה, לא מספר על כל המגעים - זו בעיה משמעותית".

עם זאת, ממונה הקורונה היוצא סיפק תחזית אופטימית לקראת החורף: "עדיין לא רואים עלייה בסימפטומים של תחלואת השפעת. כרגע אני אופטימי שהמסיכות והריחוק הפיזי ימנעו גם את תחלואת החורף".

על מערך קטיעת ההדבקות של צה"ל אמר כי "הוקמו כאן המנוע, המערך והמכלול הטובים ביותר בעולם לקטיעת שרשראות הדבקה". לדבריו, "הרבה אנשים לא אהבו את זה שמדובר באחריות של צה"ל, אמרו שהצבא לא יכול לעשות את זה בגלל שזה עסק רפואי. באותו יום כל הגורמים נתנו את ברכתם ובסופו של דבר הורם מערך קטיעה שבעיניי הוא הטוב ביותר בעולם".