אמריקה נערכת לסגירת הקלפיות. טראמפ: "יהיה לילה נהדר"

למעלה ממאה מיליון איש הצביעו עוד לפני יום הבחירות, ולצד הסקרים שממשיכים להצביע על יתרון ברור לביידן, בצד הרפובליקני מפגינים אופטימיות. טראמפ הגיע למטה הבחירות בווירג'יניה ואמר לכתבים כי הוא "מרגיש נהדר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/11/20 21:44 טז בחשון התשפא

אמריקה נערכת לסגירת הקלפיות. טראמפ: "יהיה לילה נהדר"
בחירות בפלורידה, צילום: shutterstock

רגע ההכרעה מתקרב. בשעות הקרובות יתחילו להיסגר הקלפיות ברחבי ארצות הברית, ולקראת הבוקר (שעון ישראל) יתחילו לזרום התוצאות מהמדינות השונות. עם זאת, כלל לא בטוח כי כבר הלילה נדע מי יהיה נשיא ארה"ב הבא, וייתכן כי הדבר יארך כמה ימים, בשל ריבוי ההצבעות המוקדמות והחשש הכבד מזיופים וממשיכות זמן.

הנשיא טראמפ הגיע בשעות האחרונות למטה המרכזי של יום הבחירות של המפלגה הרפובליקנית בווירג'יניה, ואמר לכתבים כי הוא "מרגיש טוב מאוד". טראמפ הוסיף כי "אני חושב שיהיה לנו לילה נהדר, אבל זו פוליטיקה ואלה הבחירות, אז לעולם אי אפשר לדעת. לנצח זה קל. להפסיד זה אף פעם לא קל". הוא הוסיף כי "אני שומע שהולך לנו טוב מאוד בפלורידה ובאריזונה, ושבטקסס המצב יוצא מהכלל".


(טראמפ בראיון לפוקס ניוז, מוקדם יותר היום)

למרות ההערכות המוקדמות על כך שטראמפ עשוי להכריז על ניצחון עוד לפני שייוודעו התוצאות, כדי להקדים ולבסס יתרון לקראת הקרבות המשפטיים, במידה ויהיו כאלה, על תוצאות ההצבעות במדינות המתנדנדות, דחה היום הנשיא את הדיווחים הללו. בראיון לפוקס ניוז אמר טראמפ כי "אכריז על ניצחון אם אנצח, אין סיבה לשחק משחקים".

מנגד, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן התמקד היום בפנסילבניה, שם גדל, הנחשבת לאחת המדינות שעשויות להכריע את הבחירות לכאן או לכאן. ביידן ביקר בבית בו גדל בעיר סקרנטון, וכתב על אחד הקירות את תקוותו ליום הזה: "מהבית הזה לבית הלבן, בעזרת האל. 3.11.2020"

הנשיא לשעבר ברק אובמה, שהצטרף לישורת האחרונה של קמפיין ביידן, בתקווה לסייע לו לזכות במירוץ, צייץ הערב בטוויטר קריאה אחרונה לצאת ולבחור במי שכיהן כסגנו: "במשך שמונה שנים ג'ו היה האיש האחרון בחדר בכל פעם כשהתמודדתי עם החלטתי גדולה. הוא הפך אותי לנשיא טוב יותר". כתב אובמה.

כאמור, מעל 100 מיליון בני אדם הצביעו בהצבעה המוקדמת באמצעות הדואר, בעיקר בשל מגפת הקורונה, וההערכות הן כי אחוז הבוחרים יגיע לכ-65%, הנתון הגבוה ביותר מאז הבחירות לנשיאות בשנת 1908.

בחדשות 12 דווח הערב כי בירושלים נערכים לניצחון של ג'ו ביידן הלילה, בהתאם לתחזיות הסקרים לאורך כל הדרך. ביידן נחשב גורם מתון במפלגה הדמוקרטית, והוא וסגניתו המיועדת, קמילה האריס, נחשבים לתומכי ישראל.