טרור באוסטריה | המחבל שחוסל היה תחת מעקב שירותי הביטחון

באוסטריה מדווחים כי המחבל שרצח חמישה בני אדם בסמוך לבית הכנסת המרכזי בווינה, הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו שנולד בעיר, והיה מוכר לרשויות כאסלאמיסט שרצה לנסוע לסוריה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/11/20 10:37 טז בחשון התשפא

טרור באוסטריה | המחבל שחוסל היה תחת מעקב שירותי הביטחון
צילום: צילום מסך

טרור באוסטריה. שעות לאחר מתקפת הטרור בבירה וינה, באוסטריה מדווחים כי אחד המחבלים שחוסלו אמש (ב') במהלך המתקפה, הוא בן 20 שנולד וגדל בבירה, מקור משפחתו באלבניה. המחבל היה מוכר לשירותי המודיעין האוסטריים והיה חלק מ-90 אזרחים אוסטרים אסלאמיסטים שרצו לנסוע לסוריה כדי להצטרף לשורות ארגון "המדינה האסלאמית", המוכר יותר כדאע"ש. 

בסמוך לשעה 19:00, מספר מחבלים חמושים פתחו בירי באזור בית הכנסת המרכזי בווינה. מתקפת הטרור התרחשה במספר מוקדים שונים במרכזה של העיר. חמישה בני אדם נרצחו ולפחות 15 נפצעו, שבעה מהם במצב קשה. כוחות גדולים של המשטרה המקומית פתחו במצוד אחר המחבלים. אחד מהם שזוהה עם דעאש ושנשא עליו חגורת נפץ ותיק מלא בתחמושת, נורה וחוסל. אדם אחד נעצר בחשד לביצוע המעשה וככל הנראה, ישנו מחבל אחד שטרם חוסל. 

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי "מתקפת טרור דוחה", והוסיף, "אנו חווים כרגע שעות קשות ברפובליקה", בהמשך ציין קורץ כי "המתקפה היא בהחלט מתקפת טרור שתוכננה באופן מקצועי מאוד".

שר הפנים האוסטרי קארל ניהאמר, אמר במסיבת עיתונאים הלילה, כי מספר בני אדם נהרגו במתקפה, אחד החמושים חוסל ולפחות מחבל אחד עוד מסתובב חופשי. שר הפנים שב וקרא לציבור שלא להסתובב במרחב הציבורי במרכז וינה. ניהאמר אמר כי לפי ההערכות שיש בידי משרדו מדובר באירוע טרור. עוד אמר שר הפנים בריאיון לערוץ השידור הציבורי ORF כי "אנו מאמינים שיש מספר מבצעים לפיגוע הזה, ולמרבה הצער יש גם כמה פצועים וכנראה גם הרוגים".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן