אדלשטיין: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 ימים

כחלק מפיילוט שיתקיים עד לסוף השנה האזרחית, הודיע שר הבריאות כי תקופת הבידוד תקוצר ביומיים. "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/20 18:20 יד בחשון התשפא

אדלשטיין: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 ימים
שר הבריאות יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (א'), לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות, על פיילוט לקיצור ימי הבידוד מ-14 ל-12 ימים. אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים, כאשר הפיילוט יתקיים עד 31.12.20. "לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל-12 ימים", אמר אדלשטיין, והוסיף: "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

מוקדם יותר היום התקיים עימות בין אדלשטיין לשר האוצר ישראל כץ, שתקף הבוקר את משרד הבריאות, וקרא לפתוח את חנויות הרחוב בהקדם, בשל המשבר הכלכלי הקשה, "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי ומובילה לאנרכיה והעדר פיקוח"

אדלשטיין לא נשאר חייב והגיב לכץ: "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי". 

(נתניהו ואדלשטיין בביקור ב"שיבא" לקראת הניסוי הקליני בחיסון לקורונה)