שלמה שרף קרא לשחקן הפנמי: "ללכת לאכול בננות" - והושעה | צפו

מאמן נבחרת ישראל לשעבר ופרשן הכדורגל של ערוץ ספורט 5, קרא בזמן שידור המשחק לשחקן מכבי פתח תקווה "ללכת לאכול בננות". ההתאחדות לכדורגל גינתה את המקרה והנהלת הערוץ השעתה אותו עד לבירור הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/20 20:27 יג בחשון התשפא

שלמה שרף קרא לשחקן הפנמי: "ללכת לאכול בננות" - והושעה | צפו
שלמה שרף, צילום: Moshe Shai/FLASH90

עוד שערורייה של שלמה שרף: מאמן נבחרת ישראל לשעבר ופרשן הכדורגל הוותיק של ערוץ ספורט 5, ידוע באמירות החריגות שלו, כאשר לא פעם הן חורגות מגבול הטעם הטוב. הערב (שבת) חצה שרף קו כאשר קרא לכדורגלן מכבי פתח תקווה, בזמן שידור "ללכת לאכול בננות", בהתייחסו לצבע עורו של השחקן הפנמי.

https://twitter.com/doronadar/status/1322572817146257412

האירוע התרחש במהלך משחק ליגת העל בין מכבי פתח תקווה והפועל חיפה, כאשר החלוץ אבדיאל ארויו, שחקן זר מפנמה, מצא את עצמו במצב טוב מול השער – אך החמיץ. בעקבות זאת, שלמה שרף התעצבן ואמר: "שיילך לאכול בננות; עכשיו אני מגרש אותו, מעלה אותו על המטוס".

 

ההתאחדות לכדורגל מיהרה לגנות את המקרה בחשבון הטוויטר שלה והביעה שאט נפש: "השנה היא 2020 וחמור שיש מי שמרשה לעצמו לחטוא באמירה כה פוגענית, מעליבה ומבישה. הניחוח המבאיש מהאמירה של שרף מחייב ענישה מחמירה והוקעה ציבורית".

דווח כי קבוצתו של ארויו, מכבי פתח תקווה מתכננת לתבוע את שרף על ההתבטאות הגזענית וכי לא תאפשר לו להיכנס למשחקי הקבוצה לאלתר. 

ערוץ ספורט 5 בו עובד שרף עובד כפרשן, יצא נגד האמירה: "התבטאות אומללה שאין לה מקום בערוץ הספורט", והשעה את הפרשן עד הודעה חדשה. 

שלמה שרף מסר בתגובה כי "שלמה שרף: "מוכן להיפגש עם ארויו ולהתנצל בפניו. אני מבין שזה נשמע לא טוב, אבל ההתבטאות שלי לא הגיעה מגזענות ואינה קשורה לצבע עורו אלא להיותו פנמי. מה כבר אמרתי? הוא עשה מהלך מכעיס מבחינת כדורגל, יונתן כהן הזכיר שהוא מפנמה - ואמרתי שיילך לאכול בננות כי פנמה מובילה ביצוא בננות, תבדוק אותי. אני לא חשבתי בכלל על צבע עורו, זה לא משנה לי - אלא במובן טוב. כמו שאגיד לך כישראלי שישלחו אותך לאכול חומוס אם אתה לא פוגע במגרש. אני מתנצל בפני כל מי שנפגע מהדברים - אבל באמת שלא התכוונתי. לא דיברו איתי עדיין מערוץ הספורט. ושוב, אפגש בשמחה עם השחקן, ואתנצל בפניו".