"אני משלמת מחירים אישיים מאוד כבדים - אני מסומנת"

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי סיפרה על הרגעים בהם הבינה שראש הממשלה יצחק רבין נרצח בידי יהודי, וטענה כי הציבור בישראל "לא עבר תהליך של למידה" כדי למנוע את הרצח הבא, ושיתפה כי בשל דעותיה היא מסומנת בידי השלטון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/10/20 17:45 יא בחשון התשפא

"אני משלמת מחירים אישיים מאוד כבדים - אני מסומנת"
הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, צילום: Oren Nahshon / FLASH90

לרגל 25 שנים לרציחתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, התראיינה היום (ה') הרבנית מלכה פיוטרקובסקי ברדיו 103 FM, ושיתפה ברגע בו נודע לה שרבין נרצח נרצח: "חיפשתי כיסא, הרגשתי שהרגליים לא נושאות אותי מהתדהמה. לא יכולתי להעלות בדעתי דבר יותר נורא מזה". 

הרבנית פיוטרקובסקי סיפרה כי היא קיוותה "רק שזה לא יהיה יהודי" וכי היא רעדה מפחד לגלות "שזה איש שקם על אחיו להורגו", כשלבסוף המשיכה לקוות" שזה לא יהיה דתי ושלא יעז לומר שהוא פעל על פי ההלכה", וכידוע התבדתה.

"לא היה תהליך של למידה, זה לא נעשה מעולם" טוענת פיוטרקובסקי, ואומרת שאנחנו עוד שם, וכל מי שיפתח כלי תקשורת כלשהו יגלה את השיח הזה שם. "עצוב שרוב העם לא בשיח השנאה הזה, אבל תמיד יהיה מי שישתמש בזה לצרכיו ויבעיר את השטח".

"אני משלמת מחירים אישיים מאוד כבדים, גם מצד השלטון, אני מסומנת. בגלל "העוול הנורא" שאני דורשת שלא תהיה שחיתות בשלטון. לא אלימות פיזית ישירה, יודעים להשתיק בדרכים אלגנטיות, וזה לא ילך, ככל שינסו להשתיק אותי - אני אדבר. ואסור להתייאש".