הירידה במספרים נמשכת, הדסה סוגרת מחלקות קורונה

מספר הבדיקות עלה לכ-40 אלף, ומספר המאומתים נותר על פחות מאלף. מספר החולים הפעילים ממשיך לרדת אף הוא. בית החולים הדסה הודיע על סגירת שתי מחלקות קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 19:46 ט בחשון התשפא

הירידה במספרים נמשכת, הדסה סוגרת מחלקות קורונה
קורונה, צילום: shutterstock

הירידה במספר המאומתים נמשכת. משרד הבריאות מעדכן הערב (ג') כי אמש אומתו 836 בני אדם כחיוביים לקורונה, מתוך 40,464 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש, אחרי הירידה הקבועה של סופי השבוע.

אדלשטיין: "מיום ראשון הקרוב עסקים רבים יחזרו לפעילות"

מדובר עדיין במספרים נמוכים ביחס להתפרצות האחרונה, כשאחוז החיוביים מקרב הנבדקים עומד על 2.2%. מנגד, במל"ל הזהירו כי מקדם ההדבקה, בייחוד בחברה הערבית, נמצא דווקא במגמת עלייה, ככל הנראה בשל ריבוי החתונות במגזר הערבי, הנערכות ברובן ללא הקפדה על הנחיות הריחוק החברתי.


(תדרוך שר הבריאות אדלשטיין, היום)

בבתי החולים מאושפזים, נכון להערב, 835 בני אדם, כשמתוכם 464 מוגדרים במצב קשה, ירידה נוספת מאז אמש, ו-196 זקוקים להנשמה. מאז אמש נפטרו כתוצאה מנגיף הקורונה 28 בני אדם, ומספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 2,463.

בתוך כך, המרכז הרפואי הדסה הודיע הערב כי לאחר הירידה המבורכת במספרי חולי הקורונה, נסגרו שתי מחלקות לחולי קורונה בבית החולים. כעת ממשיכות לפעול שתי מחלקות קורונה לחולים קלים ובינוניים בהדסה עין כרם, ושתי יחידות טיפול נמרץ לחולים קשים וקריטיים, בהן זמינות מיידית של מכונות הנשמה ומכשירי אקמו. 
נכון לערב זה מאושפזים 40 חולי קורונה בהדסה עין כרם, מתוכם 32 במצב קשה וקריטי - 17 מהם מונשמים.

"אנו בהדסה עין כרם ערוכים כיום לקליטה מיידית של 100 חולי קורונה בהתאם לצורך", מדגיש מנכ"ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין. "עם צמצום מספרי החולים, הודות לטיפול מסור ומקצועי של כל העוסקים במלאכה במחלקות, אנו נתמקד בתקופה הקרובה ברענון הצוותים, בהוצאה יזומה לחופשות קצרות ומילוי מצברים, כמובן במסגרת המותר בימים אלה. חשוב לנו לאפשר לכל אנשי הסיעוד, הרפואה, העבודה הסוציאלית, הדימות והתפעול להנות ממעט הפוגה תוך שהם ישובו לעבודתם במחלקות האם. 
בו בזמן, אסור לשכוח כי ישנם חולים בדרגות שונות שעודם מטופלים במסירות אצלנו, גם מונשמים במצב קריטי. הטיפול האינטנסיבי בהם נמשך והצוותים מוסיפים להילחם על חייהם של החולים, על כל נשימה ונשימה".