מרכז ישיבות בני עקיבא תובעים מיליון שקלים מתאגיד השידור: "לשון הרע שקרי, זדוני ומכוון"

התביעה הגיעה למערכת "כאן 11" בעקבות שידור כתבת תחקיר, בה נטען כי המנכ"ל אלחנן גלט סוחר בנדל"ן ולא דואג לרווחת התלמידים. מרכז ישיבות בני עקיבא: "הם בחרו לעשות לנו חיסול ממוקד". מהתאגיד נמסר: "הנושא נמצא בטיפול משפטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 14:13 ט בחשון התשפא

מרכז ישיבות בני עקיבא תובעים מיליון שקלים מתאגיד השידור: "לשון הרע שקרי, זדוני ומכוון"
תובע את תאגיד השידור יחד מרכז ישיבות בני עקיבא. אלחנן גלט, צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

מרכז ישיבות בני עקיבא ומנכ"ל המרכז אלחנן גלט, הגישו תביעה בסך מיליון שקלים נגד תאגיד השידור הציבורי "כאן" וכתב החינוך של התאגיד לירן כוג'הינוף. זאת בעקבות כתבת תחקיר במסגרת התכנית "משחקי כיס" מחודש אוגוסט האחרון ,עם הכותרת "ישיבת בני עקיבא מציגה: עסקאות נדל"ן על חשבון רווחת התלמידים". 

הטענות שעלו בכתבה הציגו תמונה לפיה הישיבה משכירה מבנים בתחומי הישיבה, כאשר לטענת הורים רבים לתלמידים במקום, במשך שנים, לא הושקעו כספים בישיבה, החל משיפור החוויה הפדגוגית ועד תחזוקת המקום. לדבריהם, ישנן כיתות רבות שנמצאות בקרוואנים ובתי השימוש לא מספיקים לאלף התלמידים שלומדים במקום.

התביעה טוענת כי "הכתבה רוויה שקרים והטעיות מכוונים, אשר בקלות ניתן היה לגלותם", ומבהירים כי בניגוד לטענות שהוצגו בכתבה, פרט לשני קרוואנים בהם לומדים התלמידים, הלימודים נערכים
בכיתות, ומיותר לציין כי יש תנאים סניטריים מספקים עבור כלל התלמידים".

עוד צוין בכתב התביעה כי עם שידור הכתבה הם פנו לתאגיד השידור, ולכתב לירן כוג'הינוף בבקשה להסיר את הכתבה ולפרסם התנצלות - אך אלה סירבו, ובעקבות כך החליטו לפעול במישור המשפטי. עוד נטען מצד מרכז ישיבות בני עקיבא וגלט כי המעשים נעשו "בחוסר תום לב קיצוני" וכי התאגיד והכתב בחרו לבצע "חיסול ממוקד" בשמם הטוב.

"הנתבעים לא נקטו כל פעולה כדי לצמצם את הנזק לו גרמו וגורמים" נאמר בתביעה, "ולאור העובדה כי הנתבעים עשו ככל אשר לאל ידם כדי להגדיל את הפגיעה בתובעים, הרי שברי כי כמות הפרסומים, להם אחראים הנתבעים באופן ישיר ועקיף, רבה ביותר, מאשר עלה באפשרות התובעים לאתר".

מרכז ישיבות בני עקיבא אשר מיוצגים על ידי עו"ד עדי בן חור תובעים פיצויים על סך מיליון שקלים, הסרת הפרסומים והתנצלות פומבית. 

מכאן חדשות נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול משפטי. נתייחס לטענות בבית המשפט".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן