פרויקטור חדש: נמצא המחליף של פרופ' גמזו

ראש הממשלה ושר הבריאות הודיעו על מינויו של פרופ' נחמן אש כפרויקטור החדש. פרופ' אש יחליף את פרופ' גמזו, מיד עם תום החפיפה ביניהם. הפרויקטור החדש ינהל את שלבי היציאה מהסגר השני והתאוששות מערכת הבריאות משבר הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 11:25 ט בחשון התשפא

פרויקטור חדש: נמצא המחליף של פרופ' גמזו
זה שיוצא וזה שנכנס, גמזו ואש, צילום: Hadas Parush/Flash90, מאת Flickr_-_Israel_Defense_Forces_-_Reception_Ceremony_for_IDF_Aid_Delegation_to_Japan_Landing_in_Israel_(1).jpg: Israel Defense Forces from Israelderivative work: Itzuvit - קוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיעו היום (ג') על מינויו של פרופ' נחמן אש לראש "מגן ישראל", והוא יהיה זה שלמעשה יחליף את פרופ' רוני גמזו בתפקידו כפרויקטור הקורונה. אש יתחיל החל ממחר חפיפה עם גמזו, שיחזור לנהל את בית החולים איכילוב. 

אש נולד ב-1961 בפתח תקווה. התגייס לשירות עתודה בלימודי רפואה, אותם סיים ב-1986 באוניברסיטת תל אביב. תפקידו הראשון היא הרופא של גדוד רותם בגבעתי, ולאחר מכן אף היה רופא החטיבה הסגולה. במשך מספר שנים היה רופא בסיירת מטכ"ל, לאחר מכן התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי שיבא. 

ב-2005 היה סגנו של קצין הרפואה בצה"ל, ד"ר חזי לוי, היום מנכ"ל משרד הבריאות, ושנתיים מאוחר יותר התמנה לקצין הרפואה הראשי. זמן קצר לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר למידע ומחשוב במשרד הבריאות. בשנת 2014 מונה לראש חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות. הוא משמש פרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל בשומרון.

פרופ' נחמן אש נשוי לד"ר שפרה אש, רופאה מומחית באונקולוגיה של ילדים. הם הורים לשני בנים תאומים ובת, ומתגוררים בראש העין.