עמוס גלעד תוקף: "לא האמנתי שנגיע לכשל מנהיגותי בסדר גודל כזה"

האלוף במילואים מותח ביקורת חריפה על מכירת החמקנים לאיחוד האמירויות: "אם נתניהו היה באופוזיציה, הוא היה קורע לגזרים את ראש הממשלה", ותוקף את הטיפול בקורונה: "מרעיבים את מערכת הבריאות". על גנץ הוא אומר: "כבר לא יהיה חלופה לנתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 10:26 ח בחשון התשפא

עמוס גלעד תוקף: "לא האמנתי שנגיע לכשל מנהיגותי בסדר גודל כזה"
עמוס גלעד, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

האלוף במיל' עמוס גלעד השתתף בסוף השבוע האחרון, לראשונה, בהפגנה נגד ממשלת ישראל, ומרגיש כי יש לו על מה לתקוף אותה ואת העומד בראשה: מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות במסגרת הסכם השלום עם ישראל. הטיפול במשבר הקורונה וההתקפות על מערכת אכיפת החוק. גלעד התראיין ב"ידיעות אחרונות".

האלוף במילואים נשאל בראיון האם התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, גורמת נזק ביטחוני למדינת ישראל והשיב: "חד-משמעית כן. אם הוא היה באופוזיציה, הוא היה קורע לגזרים את ראש הממשלה". גלעד הוסיף :"ויש את עניין השחיתות. היא מכרסמת כמו טרמיטים ופוגעת בחוסן הפנימי שלנו. במקביל, פועלים נגד מוסדות אכיפת החוק במדינה, עוקרים את הראשים לכל סוגי הביקורת, תולשים פה את כל המערכת - והכל נתקל באדישות".

על הטיפול במשבר הקורונה ומערכת הבריאות, אמר גלעד: "אנחנו עדים להרעבת מערכת הבריאות. תעבירו להם מיליארדים. הטעות הגדולה הייתה שלא אמרו לאנשים להמשיך לעבוד ולשלם להם על פי המודל הגרמני. עבודה זה לא רק כסף. בסוף המשפט של נתניהו משפיע, כי גם איש חזק כמותו לא מסוגל לעבוד בחזית המשפטית וגם בחזית האסטרטגית. יש לו הישגים חשובים, אבל יש לזה מחיר". 

גלעד מזועזע מהכשל המנהיגותי במדינה: "אני מזועזע ממה שקורה פה. בדרך להפגנה עברתי ברחוב אבן גבירול בתל אביב, רחוב נטוש. לב המדינה. איזה דור יהיה פה בסוף? יגידו שאני מקטר ומבלבל את המוח, אבל האם יכול להיות שתהיה כאן מדינה בלי תקציב? מעולם לא האמנתי שישראל תגיע לכשל מנהיגותי בסדר גודל כזה. וראיתי כמה דברים בחיי".

מטוסי F35

מטוס F35צילום: דובר צה"ל

בעיניו של גלעד, מכירת מטוסי ה-F35 לאיחוד האמירויות חמורה יותר מפרשת הצוללות. "היא חמורה יותר מכיוון שחיל האוויר חשוב יותר מכל חיל אחר. על פי החוק בארה"ב, הממשל מחויב לשמור על העליונות הצבאית של ישראל. הבעיה היא לא האמירויות אלא מה יקבלו מדינות ערב האחרות. היה ברור שארה"ב לא תמכור למדינות מטוסים כאלה, אבל טראמפ חושב אחרת. ממשל אובמה אמר במפורש שהם לא ימכרו מטוס כמו F-35 למדינה ערבית, אבל בסוף בא ראש הממשלה ומחליט על דעת עצמו, כמו בפרשת הצוללות, לאפשר את מכירת המטוסים".

בהתייחסו למשבר הפוליטי, אמר גלעד כי בני גנץ כבר לא מהווה חלופה לנתניהו: "הממשלה לא מתפקדת, היא מייאשת את הציבור, אבל אני לא יודע איזו חלופה תקום. גנץ שבר את החלופה לנתניהו. הוא הצטרף לממשלה על פי הערכת מודיעין שגויה שקיבל. הוא כבר לא יהיה חלופה לנתניהו, ואני ממש עצוב מזה". על כחול לבן אמר: "אני כבר לא רואה את כחול לבן קיימים. שמונה או תשעה מנדטים היום בסקרים יכולים להיות גם אפס מנדטים בקלפי".

והאם יצטרף לחיים הפוליטיים? "אין לי תשובה טובה לשאלה המצוינת הזו".

בני גנץ.

בני גנץ. כבר לא חלופהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן