הממשלה אישרה: ים המלח ואילת יוגדרו 'איי תיירות ירוקים'

ים המלח ואילת יוגדו כ'איי תיירות ירוקים' והכניסה אליהם תתאפשר בהתאם להצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה. החלטת הממשלה תאפשר את פתיחתם של המלונות באזורים אלה. ראש העיר אילת: "גם החלטה זו, לא תביא מענה אופטימלי למשברים שהעיר עברה ועוברת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 18:16 ז בחשון התשפא

הממשלה אישרה: ים המלח ואילת יוגדרו 'איי תיירות ירוקים'
ים המלח, צילום: Menachem Lederman/Flash90

הבוקר (א'), הפיץ משרד ראש הממשלה תזכיר חוק ובו מתווה שיאפשר להפעיל את המלונות באילת ובים המלח, והערב אישרה הממשלה את המתווה וים המלח ואילת יוגדרו כ'איי תיירות ירוקים'. החלטת הממשלה תובא להצבעה במליאת הכנסת.

בלשון ההודעה נכתב כי ההחלטה התקבלה כדי "למנוע את קריסתם הכלכלית של אזורים אלו, שחלה בהם ירידה משמעותית בפעילות התיירותית, וכדי לאפשר לתושבי ישראל מפלט בצורת נופש מהמציאות הקשה של המשבר".

החלטת הממשלה תאפשר את פתיחת המלונות באזורים אלה ואת הכניסה לאזורים אלה לאחר הצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה, ותוך הקפדה על שמירת הנחיות משרד הבריאות. בשלב מאוחר יותר ובאופן הדרגתי, החוק שיחוקק אף יאפשר פתיחת עסקים נוספים באזורים אלו, עסקים שישרתו את אורחי המלונות.

משטרת ישראל תאכוף באמצעות בדיקות ומחסומים את הכניסה לאותם אזורים ובכך יוכלו לאפשר, בצורה מקסימלית, את שמירתם כירוקים. במסגרת המתווה, תבוצע הקפדה בבתי המלון על אחוז התפוסה, כניסה לחדרי האוכל, ושמירה על מרחק ועטיית מסכות במסגרת תנאי התו הסגול.

מי שגיבשו את המתווה לראשונה היו ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, וסגנו אלי לנקרי. "תקוותי שכבר בשבוע זה, הצעת החוק, שנבנתה על יסודות תכנית ״מגן אילת״ שגיבשה הנהלת עיריית אילת, תאושר בקריאה שניה ושלישית ונוכל להיערך לפתיחת העיר אילת בחלקיה התיירותיים הכוללים בתי מלון, אטרקציות, מסעדות ומסחר לטובת תושבי העיר אילת, כלכלתה ולרווחת אזרחי מדינת ישראל שיבואו לנפוש בה", אמר מאיר יצחק הלוי בתגובה להחלטה.

עוד אמר הלוי: "אישור זה, הוא רק תחילת הפעולות הנדרשות כדי לתת מענה לאתגרים עמם מתמודדת העיר אילת. גם החלטה זו, לא תביא מענה אופטימלי למשברים שהעיר עברה ועוברת ונדרש כמובן לבצע שורה של פעולות נוספות כדי להוציא את העיר אילת מהמצב הקשה בו היא נמצאת".