יהודה בארקן הובא למנוחות. "בואו נשתדל לאחד ולהתאחד באהבת חינם"

השחקן והבמאי הובא למנוחות בבית העלמין ברחובות, לאחר שנפטר מנגיף הקורונה. רעייתו, אילנה: "בואו נשתדל לאחד ולהתאחד באהבת חינם. חיית חיים שלמים, נגעת בלבבות. נוח על משכבך אהוב ליבי, אנחנו לא ניפרד לעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 18:09 ז בחשון התשפא

יהודה בארקן הובא למנוחות. "בואו נשתדל לאחד ולהתאחד באהבת חינם"
קברו של יהודה בארקן, צילום: Yossi Aloni/Flash90

עשרות הגיעו אחר הצהריים (א') לבית העלמין ברחובות, ללוות את השחקן והבמאי, יהודה בארקן, בדרכו האחרונה. להלוויה, תחת מגבלות הקורונה הגיעו בני משפחה וחברים רבים. בארקן בן ה-75, נמצא חיובי לקורונה לפני מספר שבועות ופונה למלונית בירושלים. במהלך יום כיפור הובהל לטיפול נמרץ בבית החולים "הדסה" בירושלים לאחר שמצבו הורע.

משפחתו של בארקן בהלוויה

משפחתו של בארקן בהלוויהצילום: Yossi Aloni/Flash90

רעייתו אילנה ספדה לו: "מבקשת שכל אחד יספוג משהו מהנשמה הענקית של יהודה. בואו נשתדל לאחד ולהתאחד באהבת חינם. חיית חיים שלמים, נגעת בלבבות. נוח על משכבך אהוב ליבי, אנחנו לא ניפרד לעולם". 

"יצא לי להיפרד מאבא בשעות האחרונות ולהחזיק לו את היד אבל הילדים שלי לא הספיקו להיפרד ממנו", אמר עידן בנו, והקריא את דברי הפרידה של הנכדים: "בבקשה תבוא לבקר אותי בחלום, סבא שלי - תישאר קרוב תמיד".

הרב ישראל לאו, פתח את ההספדים וסיפר על ברקן: "מי שהכיר את יהודה, יכול להעיד כי זה איש בן העולם הבא, שהעולם הבא תפור למידותיו. משמח אנשים ומשכין שלום בין אנשים. יהודה לא עסק בשום דבר חוץ מלשמח אנשים ולהשכין שלום ביניהם". 

הרב לאו בהלוויית בארקן

הרב לאו בהלוויית בארקןצילום: Yossi Aloni/Flash90

טוביה צפיר אמר שתמיד יזכור את שמחת החיים של יהודה: "אנחנו חבורה מגובשת משנות ה-70'. היינו כמה חברים שנפגשים מידי ערב לאחר ההופעה. לצערנו אנחנו מתחילים להיפרד. יהודה היה כוכב גדול, דמות שהערצנו ודמות לחיקוי. הוא היה אז ברד פיט הישראלי. תמיד אזכור את שמחת החיים וחוש ההומור שלו. אדם מלא בחיים ואוהב לצחוק".

בארקן נחשב לאחד מגדולי השחקנים בשנות ה-70 וה-80 עם להיטי קולנוע כמו "צ'ארלי וחצי", "אבא גנוב" ו"חגיגה בסנוקר". בארקן המשיך לעסוק בקולנוע עד שבתחילת שנות האלפיים חזר בתשובה ואף הוסיף את האות א' לשם משפחתו. גם לאחר חזרתו בתשובה המשיך השחקן להשתתף ביצירות טלוויזיה וקולנוע ישראליות.