נתניהו בקבינט הקורונה: אין לנו יכולת לממן קפסולות בכיתות א'-ב'

בפתח הדיון בקבינט הקורונה פסל ראש הממשלה את המתווה לקפסולות בכיתות א'-ב': "אין את היכולת לממן את הקפסולות. זה שישה מיליארד שקלים". שר האוצר אמר מוקדם יותר: "יש לאפשר לתלמידי כיתות א'-ב' לחזור בהקדם ללימודים מלאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 16:44 ז בחשון התשפא

נתניהו בקבינט הקורונה: אין לנו יכולת לממן קפסולות בכיתות א'-ב'
נתניהו, צילום: אלכס קולמויסקי

בשעה זו (א') מתכנס קבינט הקורונה לאחר שמועד תחילת הישיבה נדחה בשעה וחצי. השרים דנים במתווה חזרת תלמידי הכיתות הנמוכות ללימודים, וזאת לאחר שבדיון בשבוע שעבר לא הגיעו השרים להחלטות. הקבינט דן בהצעה לפיה תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו שלושה ימים בשבוע ותלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו במתווה קפסולות רגיל. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פסל את שיטת הקפסולות בכיתות א'-ב'. בפתח הדיון בקבינט הקורונה שהחל בשעה 15:30, אמר נתניהו כי "הגענו למסקנה שאין את היכולת לממן את הקפסולות. זה שישה מיליארד שקלים". עוד אמר: "קיימנו דיון מקדים במטרה למקד את הדיון והבאנו משימה לשר האוצר ולשר הבריאות להגיע למתווה מוסכם על המסחר".

מוקדם יותר היום אמר שר האוצר ישראל כץ, כי יש לאפשר את חזרת הפעילות בכיתות א'-ב' ללא קפסולות. "אני מוטרד מאוד מהתנהגות משרד הבריאות בכל בקשור להחזרת הלימודים בכיתות א'-ב'. יש לאפשר לתלמידי כיתות א-ב לחזור בהקדם ללימודים מלאים".

עוד אמר כץ כי משרד הבריאות מסרב לאפשר את פתיחת העסקים הקטנים: "באשר למסחר סיכמנו אתמול יחד עם ראש הממשלה שמחצית מהעסקים יפתחו בראשון הבא והרשימה תסוכם עם משרד הבריאות. לצערי אני מדווח שמשרד הבריאות נסוג בו מהסיכומים ומסרב לאפשר את פתיחת חנויות הרחוב והעסקים הקטנים. בכוונתי להיאבק על כך בישיבה הקרובה".

דברי נתניהו מישיבת קבינט הקורונה, שונים מדברים שאמר מוקדם יותר היום בישיבת הממשלה. לדבריו, במהלך הלילה הוא קיים התייעצויות מקדימות עם מספר שרים מצומצם. מהשיחות עולה כי תלמידי א'-ב' ילמדו באופן חלקי, וכך גם תלמידי ג'-ד'. באשר למסחר יומלץ לפתוח חלקית את המספרות, מכוני היופי ואת חנויות הרחוב. "זה תלוי כל כולו ברמת התחלואה. אם התחלואה תרד - גם המגבלות ירדו בהדרגה. אם התחלואה תעלה לא תהיה ברירה אלא להחזיר את ההגבלות. כולם מבינים שזה הכרחי. אחרת באמת נקבל תוצאות טרגיות שאנחנו רואים אותן מתהוות במדינות אחרות באירופה".

על פיתוח החיסון אמר נתניהו: "המכון הביולוגי שלנו מתקדם בשלב הניסויים של החיסון. אני מאחל למדענים שלנו הצלחה. במקביל אני פועל כדי להביא חיסונים מחו"ל כדי שנהיה ערוכים גם בנושא הזה".

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, דיבר על מגמת הירידה בכמות בדיקות הקורונה בישראל מאז סיום הסגר בשבוע שעבר. גמזו אמר כי רמת הבדיקות היומית הנדרשת להמשך בהקלות היא כ-50 אלף בדיקות. לדבריו, החל מסיום הסגר חלה מגמת ירידה ניכרת בכמות הבדיקות והבעיה נעוצה בהיעדר היענות ורצון מצד הציבור להיבדק. היכולת הלאומית עומדת כעת על 70 אלף בדיקות ביום וצפויה לעלות בהדרגה.

עוד אמר גמזו כי הוא מעוניין להעלות את כמות בדיקות הקורונה במגזר החרדי והערבי. "אנחנו מודאגים מהירידה בכמות הבדיקות ומהעלייה בתחלואה במגזר הערבי. יש בציבור אווירת סוף קורונה. אנחנו נלחמים בזה ביחד עם הדסק הערבי, עם הרבה מאוד עבודה בשטח".