הירידה בתחלואה: נסגר מיון הקורונה באשדוד

בית החולים אסותא סגר את מחלקת מיון מאומתי הקורונה, בשל הירידה המשמעותית בתחלואה בשבועות האחרונים. מחלקת הקורונה בבית החולים פתוחה. ביממה האחרונה: 202 נדבקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 10:53 ז בחשון התשפא

הירידה בתחלואה: נסגר מיון הקורונה באשדוד
קורונה, צילום: shutterstock

הסגר הממושך שהוטל על המדינה נותן אותותיו, ומספרי החולים בקורונה יורדים בקצב משמעותי. בבית החולים אסותא באשדוד החליטו הבוקר (א') על סגירת חדר המיון המיוחד שיועד למאומתי קורונה, בשל הירידה בתחלואה.

הקבינט יכריע: מתווה החזרה ללימודים ופתיחת המשק

מבית החולים נמסר כי "לפני כחודש, ולאור העלייה בכמות מטופלי נגיף הקורונה הוחלט על פתיחת מחלקה חדשה אליה יגיעו מטופלים מאומתים באמצעות מד"א לשם הערכה רפואית של מצבם והחלטה האם זקוקים לאשפוז. כאמור, לאור המשך הירידה במספר המטופלים המפונים לבית החולים, הוחלט לסגור את המחלקה.

ד"ר חגית סרבגיל ממן, סגנית מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, אמרה הבוקר: "בשיא תחלואת הקורונה בחודש שעבר, פתחנו מתחם חדש למיון מאומתי קורונה. הצורך בהקמת המחלקה נועד על מנת להכיל את כמות המאומתים הגדולה שהופנתה ע"י מד"א אלינו מהעיר אשדוד וסביבותיה, ללא עיכוב. מתוך חובה ואחריות להמשיך להעניק למטופלים שלנו את הטיפול הטוב והמהיר ביותר נבנה מתחם עם צוות יעודי. 
עם הירידה בהיקף התחלואה הוחלט על סגירת המחלקה לעת עתה. הישארותה סגורה, כמו גם המשך ירידה בכמות החולים, תלוי אך ורק בנו, בהתנהלות האישית של כל אחד ואחת והישמעות חסרת פשרות להנחיות.  גלו אחריות אישית וציבורית ואפשרו לכולנו למגר את הקורונה ולהגיע לחורף בצורה טובה יותר".


(ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים, אמש)

יש לציין כי מחלקת הקורונה ב בית החולים עדיין פתוחה. מאושפזים בה, 21 חולים. 1 קל, 3 בינוני, ו 17 קשה.

גם בבית החולים וולפסון בחולון מדווחים על ירידה משמעותית בתחלואה, ונכון להבוקר מאושפזים במחלקות הקורונה של ביה"ח וולפסון 26 חולים, מהם 9 מונשמים, 5 חולים במצב קשה, 5 במצב בינוני ו-7 במצב קל.

ד"ר ענת אנגל, מנהלת המרכז הרפואי, אמרה כי "אנו שמחים לראות שנתוני הירידה בתחלואה הכללית הגיעו לבסוף גם אל בתי החולים ומשתקפים בתפוסות במחלקות הקורונה, ומקווים שהציבור יוסיף לשמור על הנחיות משרד הבריאות כדי לשמור על המגמה החיובית. למרות הירידה, אנו שומרים על ערנות ומוכנות מלאה לכל תרחיש שעלול להגיע ונערכים באופן המיטבי לחורף הקרב".

המל"ל: ירידה משמעותית בכל המדדים בשבועיים האחרונים

במערכת הנתונים של משרד הבריאות חלה מהבוקר תקלה טכנית, ולפיכך הנתונים המעודכנים טרם התפרסמו. על פי הדו"ח השבועי של המטה לביטחון לאומי, אמש אומתו 202 בני אדם עם קורונה, מתוך 5,651 בדיקות. כמדי שבוע, מספר הבדיקות המתבצעות בימי שישי ושבת נמוך משמעותית משאר ימי השבוע.

מספר החולים והנשאים הפעילים נכון להבוקר עומד על פחות מ-16 אלף בני אדם, אחרי שהגיע למעל 70 אלף בשיא ההתפרצות, לפני כחודש. מספר החולים במצב קשה עומד על 548, ומספר המונשמים על 218.

קבינט הקורונה יתכנס בהמשך היום לדון בהקלות הבאות, כשבראשן פתיחת עסקים קטנים, חנויות, מספרות ומכוני קוסמטיקה - ומערכת החינוך בכיתות הנמוכות. מוקדם יותר דווח כי הושגה הסכמה בין ראש הממשלה לשר האוצר ישראל כ"ץ על מתווה החזרה ללימודים, שיתחיל כנראה ביום ראשון הבא - ה-1.11.