סמוטריץ' מעריך: נתניהו לא רוצה לקדם את ההסדרה

חבר הכנסת מימינה סייר בגוש עציון והתייחס להסדרת היישובים: "כולם יודעים שהם קיימים - אף אחד לא מדמיין שמחר בבוקר יעקרו 20 אלף איש". בנוגע להצבעה על חקירת פרשת הצוללות אמר סמוטריץ': "לא נתקוף את נתניהו רק בגלל שאנחנו באופוזיציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/10/20 14:04 ד בחשון התשפא

סמוטריץ' מעריך: נתניהו לא רוצה לקדם את ההסדרה
ח"כ סמוטריץ', היום בגוש עציון, צילום: מאיר אליפור

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיע הבוקר (ה') לסיור של שדולת ארץ ישראל, בהתיישבות הצעירה (מאחזים) בגוש עציון. השדולה, בראשה עומד סמוטריץ' יחד עם ח"כ חיים כץ, ביקרה בשדה בועז, מצפה האלף בנווה דניאל ובחוות עוז וגאון. בשיחה עם "כיפה" התייחס סמוטריץ' לסערת ביטול ההצבעה שהייתה אתמול בכנסת "סערה בכוס מים", ולהסדרת היישובים הוא קרא "אירוע קל". 

לא שמענו התבטאות של חברי ימינה על סערת ביטול ההצבעה שהייתה אתמול - 

סמוטריץ': "אנחנו מתנגדים לוועדת החקירה הזאת, זהו אירוע פוליטי לחלוטין, לא משנים את דעתנו בגלל פוזיציה, לא נתקוף את נתניהו רק בגלל שאנחנו באופוזיציה, האירוע מאחורינו, יש חוות דעת מסודרת בעניין, לא חושב שזה סיפור ששווה להתעסק איתו.

"אני נזהר לומר את המילים "דמוקרטיה מהותית", כי אנחנו לא כאלה, אבל התפיסה המהותית אומרת שאם יש רוב זה קם ואם אין רוב זה לא קם. לא מקימים ולא מעבירים חוק בגלל שמישהו לא שם לב ויש רוב רגעי. ובסוף זו סערה בכוס מים, כי גם אם יחליטו שההצבעה בתוקף אז הקואליציה תתקע אותה בוועדת הכנסת. זה להתעסק בשטויות. בואו נתעסק בדברים חשובים החשובים באמת, כמו בתחום הבריאותי והכלכלי של קורונה, והאם הממשלה יודע ליישם מדיניות ימין, לקדם את ההתיישבות ולהסדיר אותה, ולהתחיל את התיקונים במערכת המשפט. אלה השאלות שמטרידות את אזרחי ישראל, ולא השאלה האם גנבו הצבעה או לא, והאם בג"ץ יכפה להכיר בהצבעה, בקיצור, זה קשקוש בלבוש.

חברי השדולה

חברי השדולהצילום: כיפה

אנחנו נמצאים בשדה בועז בגוש עציון - האם תהיה כאן ריבונות? 

"מי ששם את שיח הריבונות על השולחן זה אנחנו. אני עמדתי בראש שדולת ארץ ישראל, שמנו את הריבונות על השולחן שהתחילה כאן בגוש עציון, שמנו את הריבונות בלב ליבו של הקונצנזוס. זה הדבר הנכון והחשוב, הגיע הזמן אחרי חמישים וכמה שנים לקבע את המעמד שלנו כאן לנצח. זה חלק מארץ ישראל ומדינת ישראל, האזרחים שחיים כאן הם שווי חובות וזכויות, לכן הריבונות חייבת לחול".

מה תעשו שונה מנתניהו שב-11 השנים שהוא ראש הממשלה לא עשה כלום?

"נעשה שונה בהרבה הרבה תחומים, בעיקר בתחום הזה. צריך לומר, הסדרת הישובים האלה הם אירוע קל, גם מדינית, גם משפטית, הם קיימים, האמריקאים יודעים שהם קיימים והאירופאים יודעים שהם קיימים, אף אחד לא מדמיין שמחר בבוקר יעקרו 20 אלף איש, התושבים שחיים בישובים הלא מוסדרים האלה. זה אירוע קל, רק צריך לרצות לעשות את זה ונתניהו כנראה לא רוצה, ואני מקווה שאנחנו רוצים וגם נצליח".