"עשרות רפורמות וחוקים תקועים על ידי הליכוד כבר חודשים"

בכחול לבן טוענים כי הליכוד לא מעלה הצעות חוק בישיבות הממשלה, וזאת הסיבה שאינם מתכוונים לתמוך בהצעת שר האוצר להורדה בשכר הבכירים במגזר הציבורי. כ"ץ אמר בתגובה: "אעשה הכל כדי להתגבר על ההתנגדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/20 12:31 ד בחשון התשפא

"עשרות רפורמות וחוקים תקועים על ידי הליכוד כבר חודשים"
השר האוצר, זועם על התנהלות כחול לבן, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב הבוקר (ה') בדף הפייסבוק שלו להתנגדות חברי כחול לבן להצעתו להפחתת שכר הבכירים במגזר הציבורי, שהייתה אמורה לעלות בישיבת השרים ביום ראשון הקרוב. "לא יודע מה האינטרסים שעומדים מאחורי ההתנגדות לצעד המתבקש, אבל אעשה הכל כדי להתגבר על ההתנגדות ולהעביר את החוק בממשלה ובכנסת, כפי שעשיתי במקרים אחרים", אמר כ"ץ.

החוק, שאושר עקרונית בממשלה, קובע הפחתה של עשרה אחוזים ומניעת התוספת בתחילת השנה, לשכרם של ראש הממשלה, נשיא המדינה, השרים, חברי הכנסת, השופטים ועוד נושאי משרות בכירות בשירות הציבורי. 

חבריו לקואליציה מכחול לבן מיהרו לענות ואמרו: "‏כחול לבן יזמה את הליך קיצוץ שכר הבכירים, וחבריה תורמים משכרם בכל חודש כבר מעל חצי שנה". בכחול לבן הודיעו כי הם יצביעו בעד הקיצוץ בשכר הבכירים, ורמזו שייעשו זאת רק כשהוא יעלה בישיבת הממשלה יחד עם הצעותיהם לתקציב מדינה, אישור תקנון ממשלה, "והעברת עשרות רפורמות וחוקים שתקועים על ידי הליכוד כבר חודשים".

"אנו קוראים לליכוד" אמרו בכחול לבן, "לקדם רשימה ארוכה של חוקים שממתינים לעלות ביום ראשון, עשו את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל. את החוק בממשלה ובכנסת, כפי שעשיתי במקרים אחרים".