הרב שרלו, הפייק והאמת | הסיפור המלא

האם בישיבת אורות שאול בתל אביב פתחו את בית המדרש בניגוד להנחיות? היה מי שפרסם שכן. הרב שרלו הדגיש כי את הדברים על פתיחת הישיבה כתב לפני כחודש וחצי: "לפי ההנחיות ולא בניגוד להנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/20 08:54 ד בחשון התשפא

הרב שרלו, הפייק והאמת | הסיפור המלא
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

האם בישיבתו של הרב יובל שרלו, ישיבת אורות שאול בתל אביב, פתחו את בית המדרש בניגוד להנחיות משרד הבריאות? בראיון שנערך אמש (ד') ברדיו "קול ברמה", הדגיש הרב שרלו כי את הדברים על פתיחת הישיבה כתב לפני כחודש וחצי, בעשרת ימי תשובה: "לפי ההנחיות ולא בניגוד להנחיות".

עורך הראיון, משה גלסנר, אמר כי את השעה השנייה הם פותחים "עם ראש ישיבה שבניגוד להנחיות או על פי ההנחיות או חושב שבכל מקרה צריך לפתוח ישיבה. הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אורות שאול בתל אביב, ערב טוב".

הרב שרלו מיהר להדגיש: "לפי ההנחיות ולא בניגוד להנחיות"

גלסנר: "אתה מפרסם הודעה היום..."

הרב שרלו: "לא לא לא. נעשה סדר. אני את הדברים האלה כתבתי בעשרת ימי תשובה בשעה שקיבלנו רשות וסמכות לפתוח את הישיבה במתווה הקפסולות. שמרנו עליו בקפדנות. וברוך ה' עברנו את אלול בלי אף חולה". 

את ה"פייק", כאילו הישיבה נפתחה בניגוד להנחיות הפיצו בקבוצות הוואטסאפ. בהודעה שעברה בקבוצות השונות בה נכתב כי הרב יובל שרלו, הסביר בפוסט "למה הישיבה שלי ממשיכה לפעול כרגיל" מפני ש"שליחת הבחורים הביתה עלולה להיות גרועה יותר מבחינות רפואיות. על כן, כל מה שניתן לעשות כדי להתמודד רפואית עם הקורונה נעשה אבל הישיבה תישאר פתוחה". כאמור, מדובר בפוסט שנכתב במהלך עשרת ימי תשובה.

גם בטוויטר היה מי שפרסם שאכן הישיבה נפתחה בניגוד להנחיות. העיתונאית החרדית אפרת פינקל, ביקרה אמש בחשבון הטוויטר שלה, את הרב שרלו שהפר את ההנחיות: "טוב נו, לא באמת ציפינו שהכתבים הדת״לים יבקרו את הרב שרלו על הוראתו להפר הנחיות בישיבה כפי שהם מבקרים את הרבנים החרדים. תנו לי לנחש: זה לא אותו דבר".

https://twitter.com/EfratFinkel/status/1318971664282124291?s=20