בגלל רשת החשמל היישובית: בית המשפחה נשרף כליל

ביתם משפחת מן מחוות גלעד נשרף בשל חיבור החשמל הלא יציב במקום, שגרם לקצר חשמלי. אב המשפחה מספר: "כשהסתובבתי לחזור לכבות את האש - לא נשאר מה להציל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 20:46 ג בחשון התשפא

בגלל רשת החשמל היישובית: בית המשפחה נשרף כליל
ראש המועצה האזורית שומרון עם שלום דוד והודיה מן בביתם שנשרף, צילום: רועי חדי

שלום-דוד והודיה מן וארבעת ילדיהם, איבדו את ביתם ברגע. השריפה התרחשה אחרי שקצר בארון החשמל הסמוך לביתם גרם לדלקה שהתפשטה לבית ושרפה אותו כליל. הקצר נגרם ככל הנראה בעקבות החיבור הלקוי של רשת החשמל ביישוב חוות גלעד, שטרם הוסדר על אף הבטחות הממשלה.

שלום-דוד מספר כי "קילחתי את הבן הקטן שלי, פתאום אני שומע את אשתי צועקת מהסלון. רצתי החוצה ראיתי את ארון החשמל עולה באש, מיד הוצאתי את הילדים מהבית, רצתי לנתק את החשמל מבחוץ ולהרחיק את בלוני הגז, כשהסתובבתי לחזור לכבות את האש לא נשאר מה להציל, הבית נשרף כליל, הפמוטות נמסו, האלבומים נחרכו לגמרי". 

ארון הספרים השרוף

ארון הספרים השרוףצילום: באדיבות המשפחה

ברגע התחלת השריפה היו במקום שלום-דוד ואשתו הודיה עם שני ילדיהם הצעירים, שקד בת ה-7 , אפיק בן השנה. הילדים הבוגרים יותר בני 10 ו-13 היו מחוץ לבית. 

אב המשפחה מספר על תגובת הילדים לאירוע: "הילדים שהיו בבית עדיין המומים. שקד בת ה-7 לא מפסיקה להגיד: "אבל איך אני אשן בלי הבובה שלי, בלי הכרית שלי, אני לא אוכל להירדם?".  

שלום דוד והודיה לא הספיקו להציל דבר מהבית  כרגע הקהילה בחוות גלעד מנסה לגייס עבורם כסף כדי לעזור להם לבנות את חייהם מחדש.

משפחת מן

משפחת מןצילום: באדיבות המשפחה

ראש המועצה  האזורית שומרון יוסי דגן הגיע לבית המשפחה ואמר: "זה דבר מזעזע, היינו רחוקים כחוט השערה מאסון כבד. לולא התושייה של דוד והודיה, היו עלולים להיקטף כאן חיים. זה מצב שאי אפשר להמשיך בו. אני קורא לממשלה לחבר מידית את חוות גלעד לחשמל כפי שהובטח מסיבות הומניטריות שלא נראה עוד מקרים קשים כאלו. כל עיכוב הוא מיותר ומסוכן".  

לפני קצת פחות מ-3 שנים נרצח בסמוך למקום תושב הישוב הרב רזיאל שבח ז"ל, כאשר חודש לאחר מכן, החליטה הממשלה להכיר בחוות גלעד כיישוב, וראש הממשלה נתן הנחייה לחבר את חוות גלעד לחשמל ומים. למרות ההבטחות המקום עדיין לא חובר לחשמל ומים. השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון וחברת הכנסת מיכל שיר הגיעו לחוות גלעד יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון כדי לקדם את הנושא.

הסלון שנשרף

הסלון שנשרףצילום: באדיבות המשפחה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן