סמוטריץ': לא מתקנים עוול בעוול

אחרי הסערה בדיון על החוק האלימות הכלכלית במשפחה, חבר הכנסת מימינה תוקף את ארגוני הנשים שלטענתו מקדמות את החוק הזה בעזרת "אוסף קלישאות, הטחות והכפשות", ומנסה להסביר, למה לדעתו החוק הזה מיותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 19:07 ג בחשון התשפא

סמוטריץ': לא מתקנים עוול בעוול
סמוטריץ'. תוקף את ארגוני הנשים, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אתמול נערך דיון סוער לגבי החוק למניעת אלימות כלכלית במשפחה. הדיון שהגיע לצעקות והטחת ההאשמות, התפרסם בעיקר בשל ציטוטי חברי הכנסת, אריאל קלנר ועמית הלוי מהליכוד, שהוצאו מהקשרם ועוררו סערה. כעת מנסה חבר הכנסת מימינה, בצלאל סמוטריץ' לתאר את הלך הרוח בדיון ולמה לדעתו החוק הזה מיותר ואסור לו לעבור.

בתחילת הפוסט שפרסם סמוטריץ' הוא מבקש מהקוראים לעבור "על דוגמית קטנה מהתגובות והשיח של ארגוני הנשים שמקדמים את החוק הזה. טוב, אי אפשר באמת לקרוא לזה שיח. אוסף קלישאות, הטחות והכפשות שנועדו לתכלית אחת בלבד: סתימת פיות של כל מי שחושב אחרת מהם. כל מי שמעז להתנגד לחוק הזה הוא שונא נשים, רוצה לשלוט בהן, שמח שהם נפגעות מאלימות פיזית וכלכלית, חשוך, בור, בעל מכה בעצמו, או לכל הפחות מכחיש ומתעלם מהתופעה".

https://www.facebook.com/429184557235927/posts/1777721909048845/

"זה בכלל לא משנה שאין חוק כזה באף מדינה נוספת בעולם", טוען סמוטריץ', ומספר "שאף אחד לא הציג נתונים עובדתיים לגבי היקף התופעה של אלימות כלכלית, באיזה שלב המקרים האלה מתגלים, האם על רקע כל זה החוק הזה בכלל יפתור אותם ומה החלופות האחרות לכך. כל זה בכלל לא משנה. אם אתה מעז להתנגד אתה כל הרע שבעולם.

"אתה לא רוצה שנשחיר אותך ככה? תיישר קו ותצביע איתנו. וצריך להודות בכאב, זה עובד להם לא רע. כמה וכמה חברי כנסת אמרו לי אתמול מאחורי הקלעים שהם מבינים שזה חוק רע ומזיק אבל הם לא יכולים שלא לתמוך בו". 

שר התחבורה לשעבר מתאר את השיטה שעל פיה פועלים: "לוקחים מקרי קיצון קשים, מעצימים אותם בכמות ובאיכות, מדברים על "המון" מקרים, מגדירים אותם "טרור", משווים אותם לרצח נשים, על הדרך הופכים את כל הגברים לאלימים, את התא המשפחתי למלכודת מוות, זורעים פחד, יאוש וחוסר אמון בעולם ובאדם. ואז, אם אין אמון, הפתרון היחיד שנשאר כמובן הוא החוק והמשפט עם הכח והכפייה שלהם, וחוזר חלילה.

וכשהכוח והכפייה הללו נתונים בידי קבוצה קטנה - וכאן הנקודה המרכזית - הם מאפשרים לה לכפות את ערכיה על הרוב הדומם ולחנך אותו מחדש". 

חבר הכנסת סמוטריץ' פונה "לחברות וחברים בימין שתומכים בחוק הזה. וזה בסדר, החיים מורכבים ומותר לאנשי ימין להזדהות עם ערכים מסוימים בשמאל. גם אני לוקח מהשמאל לא מעט טוב שיש בו. אבל לא בנקודה הזו. אני מזדהה מאוד עם הכאב על אלימות נגד נשים, מבין את הרצון הבוער למגר אותו ולא יכול שלא להתחבר לתסכול ממציאות לא מושלמת ומהחיפוש המתמיד אחר תיקונה. אבל לא זו הדרך. עוול אחד לא מתקנים ביצירת עוול אחר. והחוק הזה הוא עוול גדול" מסכם סמוטריץ'. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן