גרוטו: תכנית הרמזור תוחלף בקרוב במתווה חדש

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אומר כי ועדת השרים צפויה להסיר עוד היום את המגבלות ממרבית הישובים שהוגדרו אזור מוגבל, וכי במשרד דנים במודל חדש שישמש לקביעת אזורים מוגבלים - במקום תכנית הרמזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 15:40 ב בחשון התשפא

גרוטו: תכנית הרמזור תוחלף בקרוב במתווה חדש
פרופסור איתמר גרוטו בכנסת, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התייחס היום (ג') בישיבת ועדת החוקה של הכנסת להגדרת האזורים האדומים בשל תחלואת הקורונה בהם. גרוטו אמר כי במשרד הבריאות מתכננים לגבש מודל חדש, שיחליף את מתווה הרמזור.

קורונה בישראל: 59 אנשים נפטרו ביממה האחרונה

"התקנות לאזורים מוגבלים לא קשורות בהכרח לתכנית הרמזור, בהן אנחנו רוצים להגדיר את אותם אזורים שנשארו אדומים", אמר גרוטו. לדבריו, "עוד לפני הרמזור היה לנו מודל השוואתי לערים אדומות ולכשנכנסה תכנית הרמזור, לקחנו ערים באזורים אדומים ומגדירים פקטורים יותר חמורים שעיר צריכה להיות בציון מסוים לפחות 5 ימים מתוך 7 ימים האחרונים, וכתוצאה מכך יש מצב שנכנסו מספר ישובים שהתאימו לכך בשבוע שעבר, לכן הוצאנו חלק מהיישובים, ויש הצעה שמונחת על שולחן השרים להסיר את מרבית הישובים שהוכרזו". לדברי פרופ' גרוטו, "העניין יסתיים עד רביעי בלילה". 


(תדרוך שר הבריאות אדלשטיין, היום)

בקשר לתכנית הרמזור ככלי לקביעת מדיניות ההגבלות, אמר גרוטו כי בקרוב היא תוחלף במודל אחר: "כרגע הכלי כולל אזור אדום או לא אדום לאזור, מוגבל ואחת הבעיות היא שהתכנית מגיבה מהר מדי - מכניסה מהר מדי לרמזור ומוציאה ממנו. לכן אנחנו דנים בגיבוש מודל אחר שישמש לאזורים מוגבלים מכאן ואילך".  

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי הוא "מקווה שההחלטה להסיר את הסגרים מהאזורים שהפכו ל'כתומים' תהיה עוד היום ולא תתמהמה, הכנסנו בחוק שוועדת השרים תבטל את ההכרזה על אזור מוגבל ברגע שיש שינוי נסיבות לכן אני קורא מכאן לחברי הקבינט לעשות זאת מיידית. גם ברכסים גררו רגלים. זה משפיע על רמת האמון שאם הסרת ההגבלה מוצדקת לפי הפרמטרים המקצועיים, למה שיגררו רגלים?"