ההורים שולטים: הושקה אפליקציית יוטיוב קידס

הניסיון להצליח לעבוד ובו זמנית גם למצוא תעסוקה ראויה לילדים, הפך לבלתי אפשרי בזמן הקורונה. אפליקציות המשחקים והסרטים טומנים גם בעיות רבות ותכנים לא ראויים. היישומון החדש של גוגל - יוטיוב קידס, מנסה לפתור, ודי בהצלחה את רוב הבעיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 11:48 ב בחשון התשפא

ההורים שולטים: הושקה אפליקציית יוטיוב קידס
יוטיוב קידס - בשורה להורים, צילום: צילום מסך

ברקע העלייה במספר הילדים שחווים אלימות, הטרדות וחשיפה לתכנים שונים ברחבי הרשת בזמן הקורונה, הודיעה היום (ג') חברת גוגל על השקת אפליקציית YouTube Kids (יוטיוב קידס) בישראל, שמספקת חוויית שימוש מותאמת ובטוחה לילדים. זאת מספר שנים אחרי השקת היישומון בחו"ל. 

התוכן מחולק ומותאם לפי גיל הצופה - פעוטות (עד גיל 4), "החטיבה הצעירה" (גילים 7-5) ובי"ס יסודי (גילים 12-8). היישומון מאפשר להורים לשלוט בתכנים, בזמן ובמשך הצפייה של הילדים על גבי הפלטפורמה, ומאפשרת תכנים מגוונים וידידותיים עם סינון קפדני ופרסומות המותאמות לקהל היעד. היא כוללת ארבע תכונות מרכזיות שאותן ניתן להתאים באופן אישי.

אחת התכונות החשובות באפליקציה היא שכל מודעה נבחנת ידנית לפני שתוכל להופיע באפליקציה, ושישנן קטגוריות פרסום - כגון אוכל ומשקאות, גיימינג ומודעות פוליטיות שאסורות באפליקציה. המודעות מוצגות באופן ברור כפרסום, וקודם לכן מופיעה הודעה שמתריעה על כך.

האפליקציה זמינה במכשירי אנדרואיד ו-iOSובגרסת הדפדפן. כמו כן, הצפייה לא מחייבת חשבון ג'ימייל, אך החיבור והסנכרון בין המייל לאפליקציה אפשרי.

הכל בשליטת ההורים - התכונות המרכזיות

ממשק ידידותי להורים וגם לילדים - מיד לאחר הורדת האפליקציה, מקבלים ההורים את כל המידע על האופן מתבצע הסינון וההמלצה על התוכן. בשלב זה, ניתן להגדיר פרופיל ייחודי לכל אחד מילדיהם, ולהתאים את התכנים לגיל של הילד. בנוסף, תמונות גדולות וברורות יותר, עיצוב חי ומלא צבעים וסמלים בולטים, מקלים על השימוש באפליקציה עבור ילדים.

ההורים מאשרים את התוכן - האפליקציה כוללת כלים רבים שתפקידם לעזור להורים בשליטה על חווית הצפייה של הילדים. מצב 'תוכן מאושר בלבד' מאפשר להורים לבחור את הסרטונים והערוצים שיתאפשרו לצפייה, או לחסום סרטונים וערוצים מסוימים. הורים יכולים גם לבחור האם להפעיל ולאפשר את אופציית החיפוש באפליקציה.

הגבלת משך הצפייה - יש אפשרות להגביל באמצעות טיימר את משך הצפייה, החל ממספר דקות, כאשר  האפליקציה תודיע כשזמן השימוש בה מסתיים, ולאחר מכן היא תנעל לשימוש.