מנהלי מחלקות מזהירים: "אי–ספיקה במחלקות הפנימיות - שאלה של זמן"

יותר ממאה מנהלי מחלקות פנימיות ואגפים פנימיים מבתי חולים ברחבי הארץ, שלחו מכתב בהול לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הבריאות, בו הם מזהירים מפני תרחישי החורף הקרוב ומאשימים אותם בהזנחה ובהתעלמות מהמצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 11:13 ב בחשון התשפא

מנהלי מחלקות מזהירים: "אי–ספיקה במחלקות הפנימיות - שאלה של זמן"
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

111 מנהלי מחלקות פנימיות ואגפים פנימיים בבתי החולים בארץ שלחו אתמול (ב') מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר ישראל כ"ץ ולשר הבריאות יולי אדלשטיין, שבו הם מאשימים אותם בהזנחה הרפואה הפנימית ובהתעלמות ממצבם הקשה, ומודיעים כי אם לא יחול שינוי משמעותי, אלפי חולים יאושפזו במסדרונות בתי החולים

"למעלה משמונה חודשי מגיפת קורונה בארץ, ומערך הרפואה הפנימית הוא חזית שדה הקרב בבתי החולים", תואר במכתב מנהלי המחלקות. "מעל 40 אחוזים מהמחלקות הפנימיות הוסבו למחלקות פנימיות קורונה, ובהן אנו מטפלים, ללא דופי, בכלל החולים, ללא הבחנה".

הם מוסיפים כי "ביתר המחלקות הפנימיות נמשך הטיפול השגרתי בחולים, תוך התמודדות עם הפחתת מספר המחלקות, וירידה דרמטית בהיקף מיטות האשפוז (שמספרן מלכתחילה אינו ראוי. פחות מ־4,000 מיטות פנימיות בכל מדינת ישראל)".

שר הבריאות אדלשטיין בראיון לכיפהצילום: חדשות כיפה

לטענת מנהלי המחלקות והאגפים, הם מתמודדים עם התעלמות של נציגי המשרדים כבר תקופה ארוכה. "אפילו פגישת עבודה פשוטה בזום של נציגינו עם מנכ"ל משרד הבריאות איננו מצליחים לקיים כבר שבועות רבים, ונדחים שוב ושוב, למרות היותנו המשאב המרכזי בתוך מערכת הבריאות - המאבחן, המטפל והמלווה את חולי הקורונה ביומיום".

בנוסף לביקורת, מבקשים המנהלים להזהיר מפני תוצאות עגומות של החורף הקרוב, כשתמונות של מאושפזים במסדרונות בתי החולים יחזרו. "שילוב בין הקורונה לבין תחלואת החורף - שפעת, דלקות ריאות ועוד - בתוספת תחלואות שגרתיות במחלקות וגם מפתיעות (כמו עכברת או שפעת עופות), יצרו אצלנו תנאים כמעט בלתי אפשריים, עם השלכות רוחב רבות. זו רק שאלה של זמן עד למראות של אשפוז אלפי חולים במסדרונות ובחללים לא ראויים. שאלה של זמן - עד אי–ספיקה משמעותית במחלקות הפנימיות".