מחדל: עשרות ישראלים קיבלו הודעה שנדבקו בקורונה אך לא ערכו בדיקה

עשרות ישראלים קיבלו הודעה כי נמצאו לנגיף הקורונה – על אף שלא נבדקו. מנגד, אזרחים שחלו לא קיבלו את ההודעה כי נדבקו, ובכך ייתכן כי הדביקו רבים אחרים. משרד הבריאות: מדובר בתקלת מחשוב נקודתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 22:11 א בחשון התשפא

מחדל: עשרות ישראלים קיבלו הודעה שנדבקו בקורונה אך לא ערכו בדיקה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מחדל במשרד הבריאות? עשרות בני אדם קיבלו הודעה ממשרד הבריאות ובה נכתב כ נדבקו בנגיף הקורונה. את ההודעה קיבלו למרות שלא ערכו בדיקת קורונה. מנגד, חולים מאומתם בעלי תשובה חיובית, אמורים היו להיות מעודכנים כי הם חולים אך לא קיבלו הודעה שכזו, ומשכך לא נכנסו לבידוד וייתכן כי הדביקו אחרים. כך פורסם הערב (ב') בחדשות 12.

בכירים במערכת הבריאות אמרו כי מדובר בטעות חמורה מאוד, שכן אותם חולים מאומתים שלא קיבלו הודעה לא נכנסו לבידוד כנדרש. לטענת אותם בכירים –תקלת המיחשוב עלולה להיות חמורה יותר. לטענתם, אם התופעה התרחשה, ייתכן שהיא אירעה במקומות נוספים. תגובת משרד הבריאות: "מדובר בתקלה מחשובית מערכת של בית חולים שמסרה תוצאות שגויות. התקלה טופלה באותו יום".

ובתוך כך, משרד הבריאות פרסם הערב נתונים עדכניים ביחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהנתונים החדשים עולה כי סך הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-304,635 ומספר החולים בפועל עומד הערב על 29,597. בבתי החולים מאושפזים 1,129 חולים, מהם 246 מונשמים ו-632 חולים במצב קשה. מספר המתים הערב עומד על 2,260, כש-14 בני אדם מתו מאז חצות. מאתמול נמצאו 903 מאומתים חדשים לנגיף, מסך הבדיקות שבוצעו אתמול, 27,282. 

;

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן