הסקר הסרולוגי: 1 מכל 11 תושבים בבני ברק פיתח נוגדנים לקורונה

הסקר הסרולוגי שנערך בבני ברק מגלה כי 9% מתושבי בני ברק נדבקו בנגיף וחמישית מהנדבקים לא פיתחו נוגדנים. בקרב בני 24-15 נמצא שיעור הנוגדנים הגבוה ביותר - 13.8%, לעומת 5.3% אצל בני 60 ומעלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 18:02 א בחשון התשפא

הסקר הסרולוגי: 1 מכל 11 תושבים בבני ברק פיתח נוגדנים לקורונה
רחובות בני ברק בסגר, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

אחד מכל 11 תושבים בעיר בני ברק פיתח נוגדנים לנגיף הקורונה. כך עולה מממצאי הסקר הסרולוגי שנערך בעיר ופורסמו היום (ב') על ידי משרד הבריאות, מכון גרטנר והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הסקר נערך בחודשים יוני עד אוגוסט, בהם התחלואה עדיין לא היתה בשיאה, ו-8,637 המשתתפים בו ביצעו שתי בדיקות: דגימת קורונה ובדיקת דם לגילוי נוגדנים לנגיף. הממצאים מלמדים כי במהלך חודשי המחקר, אחוז מפתחי הנוגדנים היה כפול משיעור החולים המאומתים בעיר.

הסקר מגלה כי אחוז גבוה יותר של גברים מפתחים נוגדנים לנגיף לעומת נשים. פער נוסף נמצא גם בקבוצות הגילים. שיעור גבוה יותר של נוגדנים לנגיף, 13.8% נמצא בקרב בני 24-15, לעומת יתר קבוצות הגיל. 13.8 אחוזים. בקרב בני 60 ומעלה התגלו הכי מעט נוגדנים - 5.3% מכלל הנבדקים בקבוצת הגיל.

הסקר הסרולוגי בבני ברק מצא הבדלים בין גברים לנשים. בקרב 12.1% מהגברים נמצאו נוגדנים לנגיף לעומת 6.2% בלבד בקרב הנשים. זאת למרות ש-3.9% מהגברים נדבקו בקורונה, לעומת 2.7% מהנשים.

צילום: משרד הבריאות

צילום: משרד הבריאות

שיעור החולים המאומתים בבני ברק בחודש יוני עמד על 2%, ביולי עלה ל-4.1%, ובאוגוסט טיפס ל-5.6%. מנגד, אחוז התושבים שנמצאו אצלם נוגדני נגיף קורונה הגיע ביוני ל-6.3% בלבד, ביולי ל-6.4% ובאוגוסט שיעור בעלי הנוגדנים טיפס ל-13.8%. בממוצע של שלושת החודשים, שיעור תושבי בני ברק שפיתחו נוגדנים לקורונה עמד על 9% בלבד.

במסקנות המחקר נכתב כי "כדי ללמוד על שינויים ועל מגמות של שיעור הימצאות נוגדני הנגיף באוכלוסייה, רצוי לחזור על סקר מסוג זה במרווחי זמן קבועים ונדרשים גודלי מדגם גדולים יותר". הסקר נערך על ידי משרד הבריאות, מכון גרטנר והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף פעולה עם העירייה. בסקר השתתפו גם קופות החולים. 
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן