נתניהו: "מצבנו טוב יותר מרוב מדינות אירופה"

ראש הממשלה אמר בישיבת סיעת הליכוד כי ההחלטה לצאת לסגר, היתה הכרחית. "ההחלטות שלנו היו נכונות: לפני הסגר היינו עם 9,000 נדבקים ביום, היום פחות מ-1,000. יו"ר הקואליציה: "אם לא ננקוט בשפה ממלכתית יותר - הליכוד ישלם מחיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 16:03 א בחשון התשפא

נתניהו: "מצבנו טוב יותר מרוב מדינות אירופה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה היום (ב') נפתחה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח דבריו אמר נתניהו כי סגר הגל השני הוא סיפור הצלחה: "יש לנו הצלחה גדולה. לפני הסגר היינו עם 9,000 נדבקים ביום, ירדנו אל מתחת ל-1,000. היינו בשיעור הדבקה של 15.5% ועכשיו 3.5%, זו הצלחה גדולה.

"אפשר להשוות את זה למה שקורה באירופה. הובלנו בהצלחה את היציאה מסגר הגל הראשון ועכשיו אנחנו מובילים את היציאה מהגל השני, שהוא הרבה יותר חזק, בהצלחה". המדינות באות אחרינו, איך יודעים שהן באות אחרינו? מפסיקים להשוות אותנו בטלויזיה למדינות אירופה. פעלנו בנחרצות ובתעוזה לעשות את הסגר הזה, שרבים התנגדו אליו. ישראל מובילה כרגע את מדינות אירופה בצעדים שעשינו ואנחנו צריכים להמשיך".

"אבל יש גם בעיות", המשיך נתניהו, "כולל גם בציבור החרדי. רבים אצל החרדים שומרים על ההנחיות אבל יש גם מי שלא. אנחנו נגביר את האכיפה ונהדק את הסגרים וננקוט בצעדים שדרושים. מקווה שנעשה את זה תוך הידברות. הייתה גם ירידה משמעותית גם בציבור החרדי. שם זה יותר קשה. יותר צפוף שם, אין להם זום, אנחנו מבקשים את שיתוף הפעולה שלהם יש צפיפות. אנחנו מבקשים את שיתוף הפעולה של הציבור החרדי וגם של המנהיגים. צריכים לפעול יחד כדי להפוך ערים אדומות לירוקות כדי לצאת מהסגר בהצלחה". 

זוהר: "אם לא ננקוט בשפה ממלכתית יותר - הליכוד ישלם מחיר"

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, אמר בישיבת סיעת הליכוד, כי בכוונתו לשנות את השיח והסגנון מכיוון שהליכוד עלול לשלם מחיר. "אם לא ננקוט דווקא בשפה ממלכתית, עם כל זה שזה קשה, הליכוד בסופו של דבר יכול לשלם על זה מחיר. מסיבה אחת פשוטה: אנחנו נמצאים בתוך משבר קורונה וכל מה שמעניין את הציבור זה לטפל בקורונה. כשאנחנו חוצים קווים אדומים באמירות שלנו כלפי היריבים - אני חושב שהציבור פחות אוהב את זה, בטח בתקופה הזו".

"אמרתי את זה גם בנאום וגם בראיונות האחרונים שלי בתקשורת", הדגיש זוהר, "אני באופן אישי הולך לשנות יחד עם כולם את השיח כי אני חושב שזה השיח שיכול לדבר יותר לציבור. זה לא קל לי לבוא עכשיו ולהודות לפני כולם שגם אני פה עשיתי דברים שלא היו צריכים להיעשות".