גנץ: "לא יחזיקו אותי כבן ערובה"

יו"ר כחול לבן אמר בישיבת הסיעה כי "בלי תקציב, נלך לבחירות". על הפרת ההנחיות בציבור החרדי אמר כי אין לקבל אנרכיה: "הציבור החרדי ולימוד התורה חשובים לעם ישראל אבל אי אפשר שיהיה חוק לאחד וחוק שני לאחר". לפיד: "מה שקורה בימים האחרונים הוא לא אשמת החרדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 15:09 א בחשון התשפא

גנץ: "לא יחזיקו אותי כבן ערובה"
בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, דיבר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת והתייחס בדבריו למשבר הקואליציוני מול מפלגת הליכוד: "אני לא מוכן להיות בן ערובה במצב פוליטי של אף אחד. סדר העדיפויות שלי הוא סדר העדיפויות של מדינת ישראל ולא של עצמי. גם בצד השני סדר העדיפויות צריך להיות לא זה של בנימין נתניהו אלא זה של מדינת ישראל".

על התקציב שטרם אושר, אמר גנץ: "נפגשתי היום עם נגיד בנק ישראל ונפגשתי עם עשרות מומחים וכולם מדברים על צורך בתקציב לשנת 2021. אין אחד שמדבר על תקציב לשבוע אחד של 2020. התקציב הוא מבחן הרצינות והוא לא יקבע ב-23 בדצמבר אלא בדרך אליו".

יו"ר כחול לבן איים כי אם הממשלה תמשיך בדרך בה היא מתפקדת, לא יהיה מנוס בפיזור הכנסת. "אנחנו נהיה נכונים לשיתוף פעולה נוכח קיומה של ממשלה מתפקדת ותקציב שיוצא לדרך, אם לא נראה את זה קורה נבחר דרך אחרת ללכת בה, בין אם בפיזור הכנסת או בדרך אחרת שנמצא לנכון. ככה זה לא יוכל להמשיך.״

בפתח דבריו, דיבר גנץ על הפרת ההנחיות בחברה החרדית, ואמר כי אין אפשרות לקבל אנרכיה: "הציבור החרדי, לימוד התורה והמוסדות הם דברים חשובים לעם ישראל, אני לא מזלזל לשנייה בכך אבל אי אפשר שיהיה חוק לאחד ויהיה חוק שני לאחר. אני בעד שיח, בעד להקשיב. צריכים להיות קשובים לצרכים אבל אנחנו לא יכולים לקבל אנרכיה".

על היישובים האדומים אמר גנץ: "אנחנו נפעל בשיתוף המנהיגים של הקהילה החרדית להמשיך לסייע מקרוב להדביר את המחלה, אבל נדרוש את שיתוף הפעולה שלהם. משרד הביטחון ופיקוד העורף עומד לרשות הרשויות האלה".

עכשיו גיליתם שאצל נתניהו החוקים לא חלים על הציבור החרדי?

גם במפלגת יש עתיד ערכו ישיבה, ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, אמר בפתח דבריו כי נתניהו דואג לכך שהחוקים לא יחולו על המגזר החרדי: "לא ברור מה כולם מופתעים כל כך ממה שקרה אתמול בתלמודי התורה. עכשיו גיליתם שאצל נתניהו החוקים לא חלים על הציבור החרדי? מה שקורה בימים האחרונים הוא לא אשמת החרדים. זה מה שאמרו להם. שנים על גבי שנים נתניהו אומר לחרדים שהחוקים לא חלים עליהם. מדובר בעסקה: הם יתנו לנתניהו להיות ראש ממשלה. הוא ידאג בתמורה שהם יקבלו תקציבים, והחוקים לא יחולו עליהם".

"אם אני הייתי היום ראש ממשלה, מוסד חינוכי שלא מתנהג לפי ההנחיות לא היה מקבל 5,000 שקל קנס, אלא 100,000 שקל קנס. בשלב הבא, היינו שוללים לו את התקציב. לא באופן חלקי. את כל התקציב. מוסד חינוכי שלא יציית להנחיות, יקום בבוקר ויגלה שהוא לא מקבל יותר גרוש מהמדינה. זה לא נגד החרדים. זה בעד החרדים. זה יציל את חייהם של חרדים רבים".