בדרך להסכם שלום: המשלחת הישראלית המריאה לבירת בחריין

מתוך רצון להגיע להסכם מסגרת לנרמול היחסים בדרך לשלום מלא, המריאה המשלחת ישראלית לבירת בחריין לביקור בזק, בהובלת היועץ לביטחון לאומי. "נקיים היום דיונים בצוותים מקצועיים ובקבוצות עבודה בשורה ארוכה של נושאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/20 12:24 ל בתשרי התשפא

בדרך להסכם שלום: המשלחת הישראלית המריאה לבירת בחריין
בדרך לשלום עם בחריין, צילום: חיים צח/ לע"מ

בדרך להסכם שלום מלא. ישראל ובחריין צפויות לחתום היום (א') בבירת בחריין, מנאמה, על הסכם מסגרת לנרמול היחסים והסכם שלום בין המדינות. בראש המשלחת הישראלית, עומד היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל רה"מ רונן פרץ ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז. בראש המשלחת האמריקנית יהיו שר האוצר של ארה"ב סטיב מנוחין, ושליחו של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון, אבי ברקוביץ. את הבכירים יקבל שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני.

הסכם ביניים ייחתם היום עם בחריין

בבחריין דרשו כי המשלחות יחתמו היום על אשרור הסכם עקרונות משותף, כשלב בדרך לקראת נרמול יחסים עם ישראל, ולא על הסכם שלום כפי שנחתם לאחרונה בוושינגטון בין ישראל ואיחוד האמירויות.

"אני נרגש וגאה לעמוד בראש המשלחת הישראלית שיוצאת היום לשיחות בבחריין", אמר בהתרגשות בן שבת לפני העליה למטוס. "אנו יוצאים לשיחות כדי לתרגם לתכניות מעשיות ולסיכומים קונקרטיים את הצהרת השלום עליה חתמו במדשאת הבית הלבן נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר החוץ הבחרייני מטעמו של מלך בחריין חמד בן עיסא אאל-ח'ליפה".

בן שבת אמר כי הצוותים יקיימו היום דיונים בצוותים מקצועיים ובקבוצות עבודה בשורה ארוכה של נושאים: פיננסים והשקעות, מסחר וכלכלה, תיירות, תעופה, תקשורת, תרבות, מדע, טכנולוגיה, חקלאות ונושאים נוספים.

"אנחנו נרגשים, וביחד נישא תפילה שתוליכנו לשלום ותגיענו למחוז חפצנו לחיים טובים ולשלום. 
חודש טוב".

צילום: חיים צח/ לע"מ


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן