מתן כהנא מסביר: איך הפך בית המשפט העליון לרשות העליונה בישראל?

חבר הכנסת מרשימת ימינה מסביר מה הסיפור של הימין עם בית המשפט העליון, ולמה בימין כל כך לא מרוצים ממה שקורה בו. "לא רק הימין חושב שדברים לא טובים עוברים על בית המשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/20 19:44 כט בתשרי התשפא

מתן כהנא מסביר: איך הפך בית המשפט העליון לרשות העליונה בישראל?
ח"כ מתן כהנא, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

ח"כ מתן כהנא מסביר הערב (ש') בחשבון הפייסבוק שלו, מה הסיפור של הימין עם בית המשפט העליון, ולמה בימין כל כך לא מרוצים ממה שקורה בו. כהנא מסביר איך בית המשפט העליון המציא לעצמו שלושה כלים כדי להיות השליט העליון במדינה. 

"כולם יודעים שהימין לא כל-כך מרוצה מבית המשפט העליון", כתב כהנא. "יש כאלה שאפילו חושבים שאנחנו רוצים להרוס אותו. אז כדי להסביר מה כול כך מפריע לנו בהתנהלות בג"צ וכדי להראות שאנחנו דווקא בעניין של לתקן, וגם כדי להראות שלא רק הימין חושב שדברים לא טובים עוברים על בית המשפט, הכנתי סרטון קצר שמסביר איך הפך בית המשפט העליון לרשות העליונה בישראל והפר את האיזון העדין שאמור לשרור בין שלושת הרשויות".

"הכול התחיל לפני כמעט 30 שנה", אומר כהנא בסרטון, "ברוב של 32 נגד 21 הכנסת אישרה את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. עליו אמרו יוזמיו שהוא לא יעניק לבית המשפט כוח לבטל חוקים. אז אמרו. לא הרבה זמן אחרי, בפסק דין המזרחי אמר מי שהיה אז נשיא העליון, אהרון ברק, שחוק יסוד: כבוד האדם דווקא כן מעניק לבית המשפט סמכות לבטל חוקים". 

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=975223842960337&id=536667660149293

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן