לקראת דיון ועדת השרים: אלו הערים שמסתמן כי ישארו בסגר

הסגר יסור ביום ראשון, אך רשימת הערים האדומות תשארנה בסגר גם בשבוע הבא. פרויקטור הקורונה סבור כי עקב הירידה בתחלואה בערים האדומות יש לאפשר גם בהן מספר הקלות. במקביל השרים אישרו את חזרתם המלאה של מקומות עבודה ללא קבלת קהל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/20 13:08 כח בתשרי התשפא

לקראת דיון ועדת השרים: אלו הערים שמסתמן כי ישארו בסגר
צילום: דוברות המשטרה

ועדת השרים מתכנסת ברגעים להכריע ברשימת הערים האדומות, שלא יצאו מהסגר ביום ראשון הקרוב עם יתר המדינה. במקביל השרים אישרו כי החל מיום ראשון כלל מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל יוכלו לחזור לעבודה בתפוקה מלאה.

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, הגיע לועדה בטענה כי נכון לתת הקלות חלקיות גם עבור הערים האדומות, היות וגם בהן התחלואה ירדה גם אם הן נותרו אדומות. הרשימה המסתמנת כוללת כרגע 6 ערים, כאשר גמזו הורה להוריד ל-2 ערים נוספות שהיו אמורות להיכלל גם כן. השתיים שירדו מהרשימה הן קרית מלאכי ובית שמש שהראו ירידה משמעותית בנתוני התחלואה, אך כמו שתי הערים הללו, הערים שעדיין נשארות ברשימה הן כולן חרדיות. הרשימה כוללת את:

  •  בני ברק
  •  רכסים
  •  אלעד
  •  מודיעין עילית
  •  ביתר עילית  
  • שכונות בירושלים

רשימת השכונות בירושלים: רמת שלמה, רמות אלון, נווה אורות, רמות פולין, רמות א', רמות ב', רמות ג', רמות ד', רמת אשכול, שכונות סנהדריה, עזרת תורה, מחניים, תל ארזה, שיכון חב"ד, מעלות דפנה, גבעת המבתר, ארזי הבירה, שמואל הנביא, גבעת שאול, רוממה עילית, מטרסדורף, קריית צאנז, קריית בעלזא, רוממה ומקור ברוך.

בניגוד לגמזו, שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי יתנגד למתן הקלות בערים האדומות: "חייבים לפתוח באופן מדוד ודיפרנציאלי את הערים על פי הצבע שלהן. עיר אדומה צריכה לקבל סיוע אדיר מהמדינה אבל להישאר סגורה. ‏אין שום הגיון לחזור על אותה טעות. ‏אם יינתנו הקלות בערים אדומות אצביע נגד".