לקראת פתיחת הגנים: משרד הבריאות קורא לגננות להיבדק לקורונה

ביום ראשון תחל הפתיחה המחודשת של חינוך הגיל הרך, ובעקבות כך משרד הבריאות יוצא במבצע "מגן גננות". לשם כך על כלל הגננות להיבדק לפני מועד פתיחת הגנים אם הן לא נדבקו בנגיף. בהסתדרות המורים תוקפים על הפתיחה המחודשת

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/20 08:38 כח בתשרי התשפא

לקראת פתיחת הגנים: משרד הבריאות קורא לגננות להיבדק לקורונה
צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שרי קבינט הקורונה אישרו אמש (ה') מספר הקלות, שייכנסו לתוקף ביום ראשון הקרוב בהם גם פתיחת גני הילדים. בעקבות כך קרא הבוקר משרד הבריאות לכלל צוותי החינוך והגננות להיבדק עד ליום ראשון במטרה לשלול עצמם לנגיף. כלל הגננות שייגשו לבדיקה באחד המוקדים פטורות מלהציג הפניית רופא, על מנת שהתוצאות תגענה בהקדם עוד לפני יום ראשון. משרד הבריאות כינה את תהליך הבדיקות בסוף השבוע כמבצע "מגן גננות".

בהודעת משרד הבריאות נמסר: "אנו קוראים לכל הגננות והסייעות להיבדק לקורונה. פיקוד העורף פורס נקודות דיגום רבות בכל הארץ במהלך סוף השבוע. את הרשימה המלאה ניתן למצוא באתר משרד הבריאות ואין צורך בהפניית רופא. יש להגיע עם תעודת זהות ותלוש משכורת. בתום הדגימה בתחנות פקער/מד"א, ישלח מיסרון ונדרש להשיב כי בוצעה דגימה עקב סקר גננות וסייעות". רשימת נקודות הבדיקה כוללת 175 עמדות, מהן כ-40 של מד"א, כ-40 של קופת חולים כללית, 67 של מאוחדת ו-28 של לאומית.

בהסתדרות המורים התנגדו לפתיחה המחודשת של הגנים ואמרו: "לצערנו הרב, הממשלה לא השכילה להפיק את הלקחים מהסגר הקודם והיא נחפזת שוב לפתוח מהר את מערכת החינוך". בהסתדרות טענו כי עדיין אין התאמה של הגנים למצב החדש.  בנוסף מסרו כי "עמדתנו העקבית היא שהמדינה צריכה להחליט מהם התנאים לפתיחת הגנים, כיצד לפתוח - ורק אחר כך להחליט על פתיחה. לא להפך. שוב פותחים בגלל לחץ ציבורי, מהר ובלי היערכות מתאימה. אנחנו מזהירים כי בשל חוסר היערכות ומתן פתרונות, ייתכנו שיבושים קשים בפתיחת הגנים".