היועמ"ש החליט לסגור את תיק המניות של נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הודיע כי לא יפתח בחקירה נגד נתניהו בפרשת המניות: "בהתאם לעמדת פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל". בפרשה נבדק חשד כי נתניהו העביר דיווח שקרי לוועדת ההיתרים על היקף ושווי האחזקות שלו במניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 20:27 כז בתשרי התשפא

היועמ"ש החליט לסגור את תיק המניות של נתניהו
נתניהו ומנדלבליט. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (ה') החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפרשת המניות, וכן ביחס לטענות שעלו לאחרונה על חלקו בפרשת כלי השיט (פרשה 3000), בהתאם לעמדת פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל, שאותה אימץ היועמ"ש.

מנדלבליט צפוי להודיע: תיק המניות של נתניהו ייסגר

תחילתה של פרשת המניות לפני כשנתיים, אז העביר מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, דיווח ליועץ המשפטי לממשלה על חשד לכך שנתניהו העביר דיווח שקרי לוועדת ההיתרים, בנוגע להיקף אחזקותיו במניות ולשווין. היועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה דאז, שי ניצן, החליטו לא לפתוח בחקירה פלילית, בשל החשש כי ישפיעו על תוצאות הבחירות לכנסת, שהתקיימו בחודש אפריל 2019.

הבדיקה שהחלה בעקבות בקשתו של נתניהו ב-2019, לקבל מימון ממקורביו לטובת כיסוי הוצאותיו המשפטיות, צפויה להסתיים ללא פתיחת חקירה בנושא. בקשה זו הוגשה על ידי נתניהו בוועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה ובעקבותיה נבחנו כל בקשותיו הקודמות של נתניהו מאז 2009, ונוצרו חשדות לכאורה לגבי קשריו של רה"מ עם בן דודו.

הטענות כלפי נתניהו הן שרכש מניות בחברת הפלדה של בן דודו נתן מיליקובסקי, ומכר אותן ברווח של מאות אחוזים. על רקע הזמן הממושך שהנושא נותר ללא החלטה משפטית, מדווח כעת כי המשטרה והפרקליטות המליצו ליועמ"ש לסגור את תיק המניות וכי בכוונתו לאמץ את ההמלצות בימים הקרובים.