מנדלבליט לנציב שירות המדינה: אין מניעה להקים ועדה למינוי פרקליט המדינה

לאחר שפרופסור דניאל הרשקוביץ התריע כי ימנע הקמת ועדת איתור לפרקליט המדינה, משיב לו היועץ המשפטי אחרת. "אין מקום ואין אפשרות כי נציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה, מקום בו התמלאו התנאים הפורמליים לכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 18:05 כו בתשרי התשפא

מנדלבליט לנציב שירות המדינה: אין מניעה להקים ועדה למינוי פרקליט המדינה
מנדלבליט. , צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

אמש (ד') נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שיגר מכתב לשר המשפטים אבי ניסנקורן וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו מתריע כי ימנע הקמת ועדת איתור לפרקליט המדינה מאחר ואין מנכ״ל קבוע למשרד המשפטים. בעקבות כך משיב היום מנדלבליט, כי לנציב אין בכלל את הזכות להתערב בנושא, אליו גם מצטרף ניסנקורן בתגובת נגד.

"אין מקום ואין אפשרות כי נציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה, מקום בו התמלאו התנאים הפורמליים לכך" אמר מנדלבליט. עוד הוסיף: "קיימת חשיבות ציבורית רבה לכך שהוועדה תוקם בהקדם לשם מינויו של תפקיד מרכזי וחשוב זה במערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, זאת בחלוף כעשרה חודשים בהם לא מכהן בתפקיד פרקליט מדינה קבוע".

גם שר המשפטים הצטרף למתקפת הנגד וכתב להרשקוביץ: "לצערי הרב משמעות הנטען במכתבך הינה הלכה למעשה שיתוקו של משרד המשפטים". ניסנקורן יוצא נגד טענת הנציב נמנעת כי אין מנכ"ל למשרדו: "זו סיטואציה מעוותת מאין כמותה, בה נבלם מינויו של מנכ"ל משרד המשפטים ובמקביל נטען כי מינויו של מנכ"ל קבוע הוא תנאי למינויים של בעלי תפקידים בכירים במשרד. מדובר במצב בלתי מתקבל על הדעת בלשון המעטה ואסור לקבלו".