מסתמן כי נתב"ג ייפתח כבר מחר בחצות

הסגר אמנם נמשך עד יום ראשון, אך אושר המתווה המסדיר את פעילות ענף התעופה גם בזמן הסגר. הלחץ לפתיחה הגיע מהיועץ המשפטי לממשלה לאחר שדיווח כי חברות התעופה מאיימות בתביעה על הנזק הכלכלי שנגרם להן

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 16:17 כו בתשרי התשפא

מסתמן כי נתב"ג ייפתח כבר מחר בחצות
ישראלים בנתב"ג, צילום: פלאש 90

לאחר התייעצויות שהתקיימו בין משרדי התחבורה, הבריאות ולשכת ראש הממשלה אושר כי נמל התעופה בן גוריון ייפתח מחר (ה') בחצות. המתווה שאושר  יאפשר יציאה מהארץ רק לאלו לכל שכבר רכשו כרטיסי טיסה לפני כניסת הסגר ב-25 לספטמבר. המתווה ימשיך גם את מדיניות המדינות האדומות והירוקות, כך שמי שיחזור ממדינה אדומה יאלץ להיכנס לבידוד, ומי שיגיע ממדינה ירוקה פטור.

אישור המתווה הגיע לאחר הפעלת לחץ של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לאחר שדיווח כי חברות התעופה מאיימות בתביעה על הנזק הכלכלי שנגרם להן מהסגר. עוד כולל מתווה הטיסות כי לפני היציאה לחו"ל, יש להצטייד בטופס הצהרת נוסע יוצא מישראל, הצהרה הכוללת פרטים אישיים ופרטי טיסה. יש להביא טופס ההצהרה כאשר הוא מודפס. בנוסף יש גם לדאוג לבדיקת קורונה עדכנית, בטווח של של עד שלושה ימים לפני הטיסה.

לקראת סוף הסגר: לאיפה אפשר לטוס, וכמה זה יעלה?

השרה מירי רגב על אישור המתווה: "סיכמתי עם שר הבריאות שהשמיים חוזרים להיות פתוחים. מיום שישי, כל מי שרוצה יכול לנסוע לאן שהוא רוצה, על פי בדיקות קורונה וחזרה ממדינה אדומה ל-14 ימי בידוד, וממדינה ירוקה ללא בידוד. אמנם יש ירידה בתחלואה וזה חשוב, אבל אנחנו מחכים לראות את ממדי התחלואה של סוכות ושמחת תורה, וכשנראה שהמגמה מתייצבת נוכל לפתוח עוד ועוד ענפים".