גמזו: "קיצור הבידוד נבחן, יש לנו יכולת קטיעה טובה"

ממונה הקורונה התייחס לאפשרות שתקופת הבידוד למי שנחשפו לחולה קורונה תתקצר: "יש כרגע יכולת קטיעה טובה. יש מפקדה מתפקדת" וקרא לאזרחים ללכת להיבדק: "אנחנו יכולים לחסל את המגפה הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 14:43 כו בתשרי התשפא

גמזו: "קיצור הבידוד נבחן, יש לנו יכולת קטיעה טובה"
פרופ' רוני גמזו, צילום: David Cohen/Flash90

האם בקרוב מספר ימי הבידוד יתקצר? ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, ביקר היום (ד') במפקדת 'אלון' של פיקוד העורף, שמטרתה קטיעת שרשראות ההדבקה, ואמר כי יש כיום מספיק בדיקות בישראל כדי לבחון אפשרות כזו.

שר הבריאות: "עצרנו את העלייה. אנחנו לא סובלים לחינם"

לדברי גמזו, "יש כרגע יכולת קטיעה טובה. יש מפקדה מתפקדת. משתלטים על 2,000 חקירות באיכות גבוהה. זה נותן לנו את הכח להמשיך לשלוט. המשך הפחתת התחלואה תלוי בעוד דבר אחד - הרצון וההתגייסות של כל אזרח ללכת להיבדק".

" width="100%">

ממונה הקורונה קרא לאזרחים ללכת להיבדק כמה שיותר: "אזרחי ישראל - לכו להיבדק. אנחנו רוצים לחסל את הקורונה. זה תלוי במסירות שלכם וההתגייסות שלכם ללכת להיבדק. כך אנחנו יכולים לחסל את המגפה הזו",

פרופ' גמזו התייחס למתווה היציאה מהסגר הכללי ואמר כי "המתנו עם קבלת החלטות כדי לראות שהמגמה מתייצבת. נדון על זה בחמישי הקרוב - הן על מתווה היציאה שכבר הונח והן לגבי הקלות כבר בשבוע הבא. אם תהיה החלטה בחמישי על פתיחת הגנים - צריך להיערך בהתאם על מנת שיוכלו לעשות את זה באופן נכון יותר". 

מוקדם יותר אמר גמזו בראיון לרשת ב' כי הוא עשוי להמשיך בתפקידו כמה שבועות נוספים מעבר למועד שסוכם עמו - ה-1 בנובמבר, אך לא מעבר לכך: "התאריך 1 בנובמבר איננו קדוש. אני צריך לחזור לאיכילוב במהלך החודש. התאריך יסוכם עם שר הבריאות. זה לא בא בחשבון שאשאר עוד כמה חודשים. אני חושב שאני צריך לחזור לאנשים שאני מנהל אותם שבוע-שבועיים בנובמבר זה אפשרי".